کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

The Bullet Journal Method
کد کتاب : 23488
شابک : 978-6004613385
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 38
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول

در کتاب «برنامه ریزی به روش بولت ژورنال » می خوانیم : سال ها بود که رایدر کارول سیستم های برنامه ریزی آنلاین و آفلاین متعددی را امتحان می کرد ، اما هیچ یک از آن ها با روشی که ذهن او کار می کرد تناسب نداشت . در نهایت ، وی روشی را به نام بولت ژورنال تدوین کرد که به او کمک کرد تا همواره متمرکز و موثر باشد . هنگامی که او شروع به اشتراک گذاری سیستم خود با دوستانی کرد که با چالش های مشابهی روبرو بودند ، سیستم او بین آن ها فراگیر شد . به فاصله ی چند سال ، درحالی که او انتظار نداشت ، بولت ژورنال به یک جنبش جهانی تبدیل شد . روش بولت ژورنال تقریبا چیزی بیشتر از سازماندهی یادداشت ها و لیست های انجام شده شما است. این روش در مورد مسئله ای است که کارول آن را "زندگی هدفمند" می نامد که به معنای از بین بردن حواس پرتی و متمرکز کردن وقت و انرژی است، برای جستجوی آنچه که ، هم در کار و هم در زندگی شخصی شما ، واقعا معنادار است . در این روش برای آن چه که به آن اهمیت می دهید وقت بیشتری گذاشته و بر موارد کمتری تمرکز می کنید. کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال به شما نشان می دهد که چگونه :
* گذشته را ردیابی کنید: با استفاده از چیزی نه بیشتر از یک قلم و کاغذ ، یک سابقه روشن و جامع از افکار خود ایجاد کنید.
* به امروز برنامه دهید: با مقابله با لیست کارهای خود به روشی آگاهانه تر ، منظم تر و موثرتر ، روزانه آرامش خود را پیدا کنید.
* آینده را طراحی کنید: کنجکاوی های مبهم خود را به اهداف معنی دار تبدیل کنید ، و سپس آن اهداف را به مراحل عملی قابل کنترل که منجر به تغییر بزرگ می شود ، بشکنید.

کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

رایدر کارول
رایدر کارول یک طراح محصول دیجیتال و مخترع Bullet Journal است. وی این افتخار را داشت که با شرکتهایی مانند آدیداس ، امریکن اکسپرس ، سیسکو ، IBM و HP همکاری کند. وی با نیویورک تایمز ، لس آنجلس تایمز ، بلومبرگ و...همکاری کرده است.
نکوداشت های کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال
"Like to-do lists? Then you'll love The Bullet Journal Method."
"لیست های انجام کار را می پسندید؟ سپس شما روش مجله Bullet را دوست خواهید داشت."
Jeff Haden, author of The Motivation Myth

"Whether you are an avid journaler or have always wanted to explore the benefits of journaling, The Bullet Journal Method simplifies the power of putting pen to paper and will undoubtedly transform your life, in more ways than you can imagine.”
" چه شما یک روزنامه نگار مشتاق باشید ، یا همیشه خواسته اید مزایای روزنامه نگاری را کشف کنید ، روش بولت ژورنال قدرت قرار دادن قلم روی کاغذ را ساده می کند و بدون شک زندگی شما را تغییر خواهد داد و مسیر های بیشتری پیش روی شما قرار می دهد."
Hal Elrod, author of The Miracle Morning

قسمت هایی از کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (لذت متن)
ما با متعهد شدن به کاغذ، زندگی را در افکارمان استنشاق می کنیم. ابزارهای محدودی مانند کلمات، تصاویر و یادداشت ها وجود دارند که می توانند به وسیلۀ نوک یک قلم، جهان های درون و بیرون را به یکدیگر متصل کنند. در دنیایی که به سمت حذف ماهیت فیزیکی اطلاعات حرکت می کند، شاید روشی که نگارش به روش قدیمی را می طلبد، پس رفت به نظر برسد. ولی مطالعاتی در حال انجام است که کاربردی بودن با دست نوشتن را در دنیای دیجیتال نشان می دهد.

نتایج یک تحقیق در دانشگاه واشنگتون نشان داده است، آن دسته از دانش آموزان مقاطع ابتدایی که تکالیف خود را با دست می نویسند، از جملاتی با ساختار کامل تر استفاده می کنند و همچنین سریع تر از روی متن می خوانند. دلیل عمدۀ آن تأثیر با دست نوشتن در سرعت و عمق بخشیدن به توانایی ما در شکل دهی (و درنتیجه تشخیص) حروف و علامت ها است.