کتاب شک

Doubt
کد کتاب : 2358
مترجم :
شابک : 978-6005140880
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی پولیتزر نمایشی در سال 2005

برنده جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 2005

معرفی کتاب شک اثر جان پاتریک شنلی

کتاب "شک" نوشته "پاتریک شنلی" نمایشنامه ای است که در 2005 نوشته شده است.پاتریک شنلی داستان نمایشنامه «شک»، را درباره ی راهبه ای نوشته است، که به کشیشی مظنون می شود اما این ظن را در درون خود تبدیل به یقین می کند.به طوری که مجرم، و اثبات گناهکار بودنش، از جرم مهمتر می شود. اما در نهایت با همه ی نتایج و پالش ها راهبه شک دارد و این شک روح او را می خورد.

در این نمایش نامه ی تازه و برانگیزاننده ی "جان پاتریک شنلی" همه ی عناصر به شکلی نیروبخش، مانند ساعت دقیق و منظم در کنار هم قرار گرفته اند. شک، داستانی پر کشش درباره ی سوءظن است که به قالب رفتار یک کشیش درآمده و بیش از آن که درباره ی رسوایی باشد، پرسش هایی ظریف در باب قطعیت اخلاقی را پیش می کشد. چیزی که به ندرت در این ایام رخ می دهد.

داستان در سال 1964 در کلیسای کاتولیک سنت نیکلاس راجع به دو راهبه ، یک کشیش و مادر یک پسر جوان سیاه در آن نقش دارند با محوریت ظن و تردید میباشد .

کتاب "شک" که بعد ها فیلمش با همین نام توسط اسکات رودین ساخته شد،بسیار مورد توجه قرار گرفت و جایزه های فراوانی از آن خود کرد.

کتاب شک

جان پاتریک شنلی
جان پاتریک شنلی یک نمایش نامه نویس و فیلم نامه نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. او موفق شده است برای نمایش نامهٔ تردید: یک حکایت تمثیلی، جایزه پولیتزر، جایزه تونی و جایزه دراما دسک را از آن خود کند.
نکوداشت های کتاب شک
A superb new drama written by John Patrick Shanley. It is an inspired study in moral uncertainty with the compellingly certain structure of an old-fashioned detective drama.
یک درام فوق العاده که توسط جان پاتریک شانلی نوشته شده است. این یک مطالعه الهام بخش در عدم اطمینان اخلاقی با ساختاری قاطعانه یک درام قدیمی است.
Ben Brantley

The show of the year. How splendid it feels to be trusted with such passionate, exquisite ambiguity unlike anything we have seen from this prolific playwright so far. Blunt yet subtle, manipulative but full of empathy for all sides, the play is set in 1964 but could not be more timely. Doubt is a lean, potent drama . . . passionate, exquisite, important, and engrossing.”
نمایش شماره 1 سال. چه شکوهمندانه با چنین ابهاماتی پرشور و نفیس بر خلاف هر آنچه که تاکنون از این نمایشنامه نویس پرکار دیده ایم ، اعتماد کرد. این نمایشنامه در عین حال ظریف و پر از همدلی برای همه طرف ها ، این نمایشنامه در سال 1964 تنظیم شده است اما نمی توانست به موقع تر باشد. تردید یک درام قدرتمند است. . . پرشور ، نفیس ، مهم و جذاب.
Linda Winer

قسمت هایی از کتاب شک (لذت متن)