کتاب وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک

Vanya and Sonia and Masha and Spike
کد کتاب : 29669
مترجم :
شابک : 978-6001221651
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 2013

برنده جایزه Tony سال 2013

معرفی کتاب وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک اثر کریستوفر دورانگ

کتاب « وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک» نوشته « کریستوفر دورانگ» توسط انتشارات « افراز» منتشر شده است.
وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک یک نمایشنامه کمدی نوشته کریستوفر دوراننگ است. داستان حول روابط سه خواهر و برادر مجرد میانسال است که دو نفر از آنها با هم زندگی می کنند و در هنگام ملاقات سومی، ماشا، که از آنها حمایت می کند، اتفاق می افتد. آنها درباره زندگی و عشق خود بحث می کنند، و ماشا تهدید می کند که خانه را می فروشد. برخی از عناصر نمایش برگرفته از آثار آنتون چخوف بود، از جمله نام چند شخصیت و روابط خواهر و برادر، صحنه نمایش در خانه ای روستایی (در شهرستان باکس، پنسیلوانیا) با باغ گیلاس وحشی، اجرای یک "آوانگارد" بازی توسط یکی از شخصیت‌های اصلی (مانند مرغ دریایی)، و مضامین نسل‌های قدیمی در مقابل هویت‌های فرضی، چالش‌های بزرگ‌تر شدن یک زن پس از موفقیت در حرفه‌ای که به نظر می‌رسد در حال پایان است، امید و بی احتیاطی جوانی، رقابت های درون خانوادگی و احتمال از دست دادن خانه اجدادی.

این نمایش در سال 2012 در تئاتر مک‌کارتر در پرینستون، نیوجرسی به نمایش درآمد و پس از آن در همان سال یک تولید خارج از برادوی اجرا شد. در سال 2013 به برادوی منتقل شد. بازیگران اصلی مک کارتر، آف-برادوی و برادوی شامل دیوید هاید پیرس، کریستین نیلسن، سیگورنی ویور و بیلی مگنوسن بودند. پس از آن، این نمایشنامه در تنسی، کالیفرنیا، ایندیانا، مینه سوتا، آریزونا، واشنگتن، ماساچوست، میسوری، وایومینگ، جورجیا، کلرادو، کارولینای جنوبی، آلاسکا، پورتلند اورگان، ناحیه کلمبیا و تورنتو تولید شد.

منتقدان وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک را به عنوان اقتباسی طنزآمیز از مضامین چخوف که نیازی به آشنایی با چخوف ندارد تحسین کردند.

کتاب وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک

کریستوفر دورانگ
کریستوفر فردیناند دورانگ (زاده 2 ژانویه 1949) یک نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که به خاطر کارهای کمدی ظالمانه و اغلب پوچ شناخته شده است. کار او به ویژه در دهه 1980 محبوبیت زیادی داشت، هرچند که به نظر می رسید اواخر دهه 1990 باد دوم را به خود جلب کرده است. به کارگردانی نیکلاس مارتین، و بازیگران سیگورنی ویور، دیوید هاید پیرس، کریستین نیلسن، بیلی مگنوسن، شالیتا گرانت و ژنیوویج آنجلسون را بازی کردند.وی به عنوان مدیرعامل برنامه نمایشنامه نویسان لیلا آچسون والاس آمریکایی در جویارد فعالیت می کند.
قسمت هایی از کتاب وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک (لذت متن)
سونیا: همه ش داری از این معلم مشهور بازیگری حرف می زنی. منظورت کیه؟ ماشا: درک سرتسکی. سونیا: کی؟ ماشا: درک سرتسکی. شایدم مشهور نبود. برای من مشهور بود. وانیا: کی باهاش کلاس داشتی؟