کتاب کوکتیل پارتی

The Cocktail Party
کد کتاب : 15438
مترجم : نکیسا شرفیان
شابک : 978-6009017027
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 1950

برنده جایزه Tony سال 1950

معرفی کتاب کوکتیل پارتی اثر تی اس الیوت

کتاب « کوکتیل پارتی» نوشته « تی اس الیوت» توسط نشر لاهیتا منتشر شده است.
کوکتل پارتی نمایشنامه ای از تی اس الیوت است. این نمایشنامه محبوب ترین نمایشنامه الیوت در طول زندگی اش بود، اگرچه نمایشنامه او در سال 1935، قتل در کلیسای جامع، امروزه بهتر به یادگار مانده است. این فیلم روی یک زوج متاهل مشکل دار تمرکز دارد که با دخالت یک غریبه مرموز، مشکلات خود را حل می کنند و به زندگی خود ادامه می دهند.

مهمانی کوکتل زمانی نوشته شد که الیوت در سال 1948 یک محقق مهمان در موسسه مطالعات پیشرفته در پرینستون، نیوجرسی بود. این نمایش اولین بار در سال 1949 در جشنواره ادینبورگ اجرا شد. در سال 1950 نمایشنامه موفقی در تئاترهای لندن و نیویورک داشت (تولید برادوی در سال 1950 جایزه تونی را برای بهترین نمایش دریافت کرد.)

این نمایشنامه به نظر یک طنز سبک از کمدی سنتی اتاق نشیمن بریتانیایی است. با این حال، با پیشرفت کار، به یک درمان فلسفی/روانشناختی تیره‌تر از روابط انسانی تبدیل می‌شود. مانند بسیاری از آثار الیوت، نمایشنامه از عناصر پوچ گرایانه برای افشای انزوای شرایط انسانی استفاده می کند. در یکی دیگر از مضمون‌های تکرارشونده نمایشنامه‌های الیوت، شهادت مسیحی شخصیت معشوقه به‌عنوان قربانی تلقی می‌شود که اجازه می‌دهد زندگی عمدتا سکولار جامعه ادامه یابد.

کتاب کوکتیل پارتی

تی اس الیوت
تی. اس. الیوت با نام کامل توماس استرنز الیوت شاعر، نمایشنامه نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی بود. او با آثاری چون «سرزمین هرز» (۱۹۲۲) و «چهار کوارتت»(۱۹۴۳)، رهبر جنبش نوسازی شعر و شاعری به شمار می رفت. سبک بیان، سرایش و قافیه پردازی وی، زندگی دوباره ای به شعر انگلیسی بخشید. انتشار «چهار کوارتت» الیوت، او را به عنوان برترین شاعر انگلیسی زبان در قید حیات در زمان خود، شناساند و در سال ۱۹۴۸، نشان «مریت» و جایزهٔ نوبل ادبیات را از آن ...