کتاب گامبی ترکی

Турецкий гамбит
کارآگاه فاندورین
کد کتاب : 96161
مترجم :
شابک : 978-6227280012
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نیرنگ
The Turkish Gambit
کاوشگری های اراست فاندورین در جنگ های روس و عثمانی
کد کتاب : 23698
مترجم :
شابک : 978-6222018320
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گامبی ترکی اثر باریس آکونین

سال 1877 است و جنگ بین روسیه و امپراتوری عثمانی درگرفت. در فضای خائنانه ارتش صحرایی روسیه، دیپلمات سابق و کارآگاه فوق‌العاده اراست فاندورین به گیج‌کننده‌ترین پرونده‌اش برخورد می‌کند. دشواری های آن تنها با حضور واریا سوورووا، زنی مرگبار جدی (و به طور جدی زیبا) با آرمان های انقلابی که برای پیوستن به رفیق و نامزد محترمش خود را به شکل یک پسر درآورده است، تشدید می شود. حتی پس از اینکه فاندورین جان او را نجات می دهد، واریا به سختی می تواند تحمل کند که از چنین "تاج و تخت" برای تلاش هایش تشکر کند. وقتی نامزد واریا به جاسوسی متهم می شود و با اعدام روبرو می شود، باید به فاندورین مراجعه کند تا مقصر واقعی را پیدا کند. . . ماموریتی که او را مجبور می کند با شجاعت، ذهن قیاسی و نگاه نافذ او حساب کند.
گامبی ترکی دومین رمان از مجموعه رمان‌های پلیسی تاریخی اراست فاندورین اثر نویسنده روسی بوریس آکونین است. این کتاب در سال 1998 در روسیه منتشر شد. ترجمه انگلیسی آندرو برومفیلد در سال 2005 به عنوان سومین رمان فاندورین، پس از قتل در لویاتان که در گاهشماری داخلی دنبال می‌شود، منتشر شد.
این رمان در بلغارستان در طول جنگ روسیه و ترکیه (1877-1878) اتفاق می افتد و فاندورین در حال تحقیق در مورد اقدامات یک عامل ترکیه ای است که پیشروی روسیه را خنثی می کند. هر یک از 14 فصل به اضافه یک پایان، با نقل قولی از یک مقاله روزنامه داستانی، که برخی توسط شخصیت های رمان نوشته شده است، هدایت می شود.

کتاب گامبی ترکی

باریس آکونین
باریس آکونین نویسنده‌ی گرجی‌الاصل روسی و از مشهورترین نمایندگان ادبیات پست‌مدرنیستی روسیه است. عمده‌ی شهرت او مدیون رمان‌های پلیسی-تاریخی است که با نقش‌آفرینی کارآگاهی به نام فاندورین، آوازه‌ای همپای پلیسی‌نویسان بزرگ جهان برای او به ارمغان آورده‌اند. به لطف رمان‌های آکونین، ادبیات پلیسی، که در روسیه معمولاً در رده‌ی ادبیات نازل و بازاری قرار می‌گرفت، جایگاهی همپای آثار فاخر ادبی پیدا کرده است.
نکوداشت های کتاب گامبی ترکی
یک معمای دقیق، لذت بخش و نفس گیر.
انترتینمنت ویکلی

اینجا ظرافت حرف اول را می زند؛ نویسنده ای از دنیای امروز، روسیه ی تزاری را با داستانی از هزارتوهای پیچیده ی جنایت و معما و عشق برایمان ترسیم می کند. یک رمان شگفت انگیز، درست مثل بقیه ی داستان های فاندورین.
پرودینس ژورنال

قسمت هایی از کتاب گامبی ترکی (لذت متن)
حالا باید سخت ترین و آخرین بخش «نقشه» که در همان پترزبورگ طرح ریزی شده بود انجام میشد (واریا پیش خودش «نقشه را خاص میدانست و با حروف بزرگ مینوشت) دیشب با پوشش ،تاریکی کمی بالاتر از روستای زیمنیتسا سوار قایق شد و از رودخانه ،گذشت از همان جایی که دو هفته پیش دیویزیون شجاع شماره ی چهارده به فرماندهی ژنرال در اگامیروف از این حصار آبی خروشان گذشته بود از اینجا دیگر قلمرو ترکیه شروع میشد یعنی محدودهی عملیات جنگی.