کتاب مرگ و دیگر هیچ

Marg va Digar Hich
(دست نوشته های عباس کیارستمی در سررسید سال 1376)
کد کتاب : 23830
شابک : 978-9651194214
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرگ و دیگر هیچ اثر عباس کیارستمی

"مرگ و دیگر هیچ" از "عباس کیارستمی"، اثری است که دست نوشته های عباس کیارستمی در سررسید سال 1376 او را در بردارد. مسئولیت جمع آوری این یادداشت ها بر عهده ی فرزند وی، "بهمن کیارستمی" بوده و از او مقدمه ی پرباری نیز در ابتدای اثر "مرگ و دیگر هیچ" آمده است.
بی شک "عباس کیارستمی" از جمله نام های ماندگاری است که چه در زمینه ی سینما و چه سایر فعالیت های هنری اش، مخاطبین زیادی را به خود جلب کرد. علاوه بر این، از نگاه منتقدانه نیز آثار وی در زمره ی با کیفیت ترین آثار سینمایی ایران و جهان قرار دارند و او از پرچمداران سینمای ایران به حساب می آید. یکی از آثار تحسین شده ی "عباس کیارستمی"، فیلم "طعم گیلاس" است که با نگاهی نو به زندگی، یا بهتر بگوییم، نگاهی نو به مرگ، در دقایق تماشای فیلم و مدت ها پس از آن ذهن مخاطبان را به خود مشغول می سازد. مضمون آگاهی به مرگ که در این اثر به نمایش گذاشته شده، جهان بینی و دیدگاه شخصی "عباس کیارستمی" را تا حدودی به تصویر می کشد؛ اما چه کسی می داند که در پس آن ذهن خلاق و پیچیده واقعا چه چیزی نهفته بود؟ اگر مایل هستید برای درک این مفهوم و همچنین دیدگاه "عباس کیارستمی" تلاش کنید، کتاب "مرگ و دیگر هیچ" اثر مناسبی برای مطالعه است.
یادداشت های جمع آوری شده در "مرگ و دیگر هیچ"، متعلق به همان سالی است که "عباس کیارستمی" مشغول ساخت "طعم گیلاس" بود و هنر و افکار خود را بر این مفهوم متمرکز ساخته بود. بنابراین "مرگ و دیگر هیچ" که توسط نشر نظر به عرصه ی چاپ رسیده، نگاهی درونی به مفاهیم به کار رفته در این فیلم پرطرفدار خواهد داشت.

کتاب مرگ و دیگر هیچ

عباس کیارستمی
عبّاس کیارستمی (زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس) کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین‌المللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود. او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است.کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمای...
قسمت هایی از کتاب مرگ و دیگر هیچ (لذت متن)
کارگران مرگ خستگی ناپذیر در وجود ما مشغول کارند و ما موجودات بی هوا بدنبال بلوغی میرویم که هرگز به آن نمیرسیم لحظات نادر خوشبختی را می دزدیم و آنها به سرعت ناپدید میشوند و ما را برای چیزی آماده میکنند که هرگز فرا نمیرسد و کم کم بدون اینکه متوجه شویم وارد اتاق پذیرایی یخ زده ی مرگ میشویم که پیری نام دارد.

بی عقل چرا این همه رنج را تحمل می کنی؟ از چه می ترسی؟ به هرسو که بنگری پایان رنج هایت را می بینی. این دره را می بینی؟ راه آزادی ماست. این درخت را می بینی؟ به هریک از شاخه هایش آزادی تو آویزان است.