کتاب کلان داده

Big Data
چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می کند
کد کتاب : 23936
مترجم :
شابک : 978-6004901970
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب کلان داده اثر برایان کلگ

"کلان داده" با عنوان فرعی "چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می کند" کتابی است نوشته ی "برایان کلگ" که از قلم خود برای نوشتن در زمینه دانش روز و توضیح موارد پیچیده به زبان ساده و قابل فهم استفاده می کند. "کلان داده" نیز اثری در همین راستا و شامل هفت فصل که هر کدام از این فصول، یکی از جنبه های علم و تکنولوژی را مورد بررسی قرار داده اند.
در مبحث "کلان داده" سوالاتی پیش می آید نظیر اینکه آیا برگزیت به نفع کلان داده های سیاست است یا پایان دموکراسی است؟ چرا خطوط هواپیمایی بیش از اندازه رزرو می کنند؟ چگونه "کلان داده" به نتفلیکس این امکان را می دهد که یک برنامه ی پرطرفدار را روی آنتن ببرد؟ چطور سیستم سرن، ذره ی بوزون هیگز را شناسایی می کند؟ چطور پزشکان به این نتیجه می رسند که شراب قرمز برای سلامتی خوب است؟
حجم داده ای که امروزه هر کدام از ما به آن دسترسی داریم، به ما توانایی های ناهمسانی در پیشگویی اتفاقات، پاسخ به درخواست مصرف کنندگان و حل مسائل و مشکلات می دهد. اما سایه ی کلان داده ی برادر بزرگ بر همه ی آن ها سنگینی می کند. با وجود این که "کلان داده" می تواند ما را آزاد و رها ساخته و کیفیت زندگی هایمان را ارتقا ببخشد، قابلیت این را هم دارد که سیستمی طبقه بندی شده و توتالیتر نیز ایجاد کند. وقتی "کلان داده" همه جا حضور دارد، دیگر نادیده گرفتن آن غیرممکن است. "برایان کلگ" که نویسنده ی علمی شناخته شده ای محسوب می شود در این کتاب، معنا، مفهوم و اثر "کلان داده" را برای مخاطب به تصویر می کشد.

کتاب کلان داده

برایان کلگ
برایان کلگ (زاده 1955) نویسنده علوم انگلیسی است. او نویسنده کتابهای علوم رایج در موضوعاتی از جمله نور، بی نهایت، درگیری کوانتومی و بازمانده از تأثیر تغییرات آب و هوا و زندگی نامه های راجر بیکن و ادموارد مویبریج است.آخرین کتاب های برایان ، Ten Billion Tomorrows و How Many Moons Does the Earth Have اکنون در دسترس است. وی طیف وسیعی از عناوین علمی دیگر، از جمله پرفروش ترین علوم پرواز، God Effect، قبل از انفجار بزرگ، مختصری از تاریخ بینهایت، ساخت ماشین زمان خود و دنیای تاس را نوشت.
دسته بندی های کتاب کلان داده
قسمت هایی از کتاب کلان داده (لذت متن)
زمانی به عکاسی خیلی علاقه داشتم و مشتری دائمی مغازه دوربین فروشی محلی بودم که مرا به خوبی می شناختند و می دانستند مراتبا از آنجا خرید می کنم. مدتی بود که پولم را جمع می کردم. تصمیم گرفتم دل به دریا بزنم و دوربینم را عوض کنم و دوربین دیجیتال بخریم؛ از این رو، پرسیدم با حدود ۴۰۰ پوند کدام دوربین دیجیتالی تان را می توانم بخرم. پاسخ فروشنده ی آشنا ابتدا تکان دهنده بود. گفت: «من با این پول به شما دوربین نمی فروشم.» می خواستم بپرسم مگر پول من چه عیبی دارد که ادامه داد:«یکی از بهترین سازندگان قیمت دوربین هایش را از ۶۵۰ پوند به ۴۰۰ پوند کاهش داده است؛ ولی هنوز محموله را نفرستاده اند. اگر چند روز دیگر بیایید، می توانم با ۴۰۰ پوند دوربین خیلی بهتری به شما بدهم. واقعا توصیه نمی کنم الآن چیزی بخرید.