کتاب زندگی پنهان ذهن

The Secret Life of the Mind
کد کتاب : 15492
مترجم :
شابک : 978-6004900645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 327
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی پنهان ذهن اثر ماریانو سیگمان

از یکی از رهبران مشهور جهان در زمینه علوم اعصاب ، سفری تحریک آمیز و هیجان انگیز به اعماق ذهن انسان.
افکار ما از کجا می آید؟ چگونه تصمیم می گیریم و به قضاوت هایمان اعتماد می کنیم؟ نقش ناخودآگاه چیست؟ آیا می توانیم رویاهای خود را دستکاری کنیم؟ در این کتاب خیره کننده ی پرفروش بین المللی ، ماریانو سیگمان ، متخصص علوم اعصاب که برنده جوایز زیادی شده پاسخ های پیچیده ای برای اینها و بسیاری از سوالات قدیمی دیگر را جست و جو می کند.
دکتر سیگمان در طول مدت 20 سال فعالیت خود در زمینه تحقیق در مورد کارکرد درونی مغز انسان ، دیدگاه میان رشته ای قابل توجهی را پرورش داده است. او به تحقیق در فیزیک ، زبانشناسی ، روانشناسی ، آموزش و ... پرداخته و توضیح می دهد که چرا افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند کمتر در معرض زوال عقل هستند. چگونه نوزادان می توانند با دیدن اشیایی که قبلا فقط آنها را لمس کرده اند ، آنها را تشخیص دهند. چگونه کودکان ، حتی قبل از اینکه بتوانند اولین کلمه ی خود را بگویند ، می توانند درست و غلط را از هم تشخیص دهند. و چگونه می توانیم با رمزگشایی الگوهای فعالیتهای مغزی ، افکار بیماران را "بخوانیم".
در کتاب زندگی پنهانی ذهن در چگونگی درک ما از نقشی که علوم اعصاب در زندگی ما ایفا می کند انقلابی ایجاد می کند ، از روندهای مغزی مرموزی که یادگیری ما را کنترل می کند پرده برمیدارد مانند عقل ، احساس ، فکر کردن ، و خواب دیدن.

کتاب زندگی پنهان ذهن

ماریانو سیگمان
دکتر ماریانو سیگمان، در سال 1972 در آرژانتین متولد شد و در بارسلونا اسپانیا بزرگ شد. وی مدرک کارشناسی ارشد فیزیک را در دانشگاه بوینوس آیرس و دکترای علوم اعصاب در نیویورک به دست آورد.وی برای بررسی موضوعاتی مانند تصمیم گیری، معماری شناختی و آگاهی به پاریس نقل مکان کرد.
نکوداشت های کتاب زندگی پنهان ذهن
Sigman provides vivid depictions of foundational behavioral psychology experiments...The book's exhaustive survey of experiments is, overall, enlightening, and Sigman's clear passion for neuroscience makes it easy to browse.
سیگمان تصویری واضح از آزمایشهای روانشناسی رفتاری بنیادی ارائه می دهد. بررسی جامع این آزمایشات در کتاب به طور کلی بسیار روشنگرانه است و علاقه ی زیاد سیگمان به علم اعصاب این مرور ها را آسان می کند.
Science Magazine

Sigman is one of the many professors to become popularizers of their own fields... His book is peppered with brief stories and artistic allusions, and it moves quickly from idea to idea, study to study.
سیگمان یکی از پرفسور های بیشماری است در زمینه ی تخصصی خودش بسیار معروف شده است. کتاب او همراه داستان های کوتاه و گریزهای هنری است و به سرعت از ایده ای به ایده ی دیگر و از مطالعه ای به مطالعه ی دیگر می رود.
New York Times Book Review New York Times Book Review

His book takes you on a most entertaining journey into the subtleties and oddities of the human mind
کتاب سیگمان شما را به سفری لذت بخش به ظرایف و عجایب ذهن بشر می برد
Stanislas Dehaene

قسمت هایی از کتاب زندگی پنهان ذهن (لذت متن)
هدف این کتاب این است که ذهن مان را کشف کنیم تا به درک عمیق تری از خودمان، تا خردترین کنج های نهانی که ما را می سازنده برسیم، نگاهی خواهیم انداخت به اینکه در اولین روزهای زندگی چگونه به مفاهیمی می رسیم، چگونه به تصمیم های مهم مان شکل می دهیم، چگونه رویا می بینیم و چگونه خیال و تصور می کنیم، چرا احساسات خاصی را | داریم، مغزمان چگونه دگرگون می شود و ما چگونه با آن تغییر می کنیم

زندگی پنهان ذهن خلاصه ای است از علم اعصاب از چشم انداز تجربه خود من، من علم اعصاب را شیوه ای میدانم که به ما در ارتباط با یکدیگر کمک می کند. علم اعصاب. از این چشم انداز، ابزار دیگری است برای کاوش دور و دراز بشریت در بیان - گاه بدوی سایه ها، رنگها، و تفاوت های ظریف آنچه احساس و آنچه فکر می کنیم، تا برای دیگران، و صد البته برای خودمان، فهمیدنی باشیم

در تمامی صفحات این کتاب مغز را از دور نظاره می کنیم. به جایی خواهیم رفت که افکار در آنجا شروع می کنند به شکل گیری، جایی که روانشناسی و علم اعصاب با هم ملاقات می کنند. آنجا اقیانوسی است که بسیاری افراد از رشته های مختلف در آن طی طریق کرده اند: زیست شناسان، فیزیکدانان، ریاضیدانان، روان شناسان، مردم شناسان، زبان شناسان، فیلسوفان، و پزشکان و همچنین سرآشپزان، جادوگران، موسیقیدانان، استادان شطرنج، نویسندگان، هنرمندان این کتاب برایند چنین ترکیبی است.