کتاب الگوسازی برای پیراهن و بلوز

Schnittkonstruktionen für Kleider und Blusen
به روش مولر و پسران
کد کتاب : 24338
مترجم :
شابک : 978-9643415259
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 370
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب الگوسازی برای پیراهن و بلوز اثر مارگارت اشتیگلر

"الگوسازی برای پیراهن و بلوز به روش مولر و پسران" کتابی است از "مارگارت اشتیگلر" که در "نازک دوزی، طراحی لباس، رسم الگوی پایه (اولیه) و مدل سازی"، اطلاعات جامعی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. این اثر که محصول آکادمی مولر آلمان است، همراه با 600 سوال کنکور ارائه شده و تا کنون بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفته است.
"الگوسازی برای پیراهن و بلوز" به قلم "مارگارت اشتیگلر"، مشتمل بر ده فصل است و در انتهای هر فصل، قسمت هایی تحت عنوان خود را بیازمایید، برای درک بهتر مطالب، ارائه شده است. فصل نخست کتاب بحث اندازه گیری نقاط مختلف بدن را به طور گسترده بررسی می کند و نحوه ی محاسبه ی اندازه های فرعی و اصلی را در کنار جداول مختلفی از اندازه های استاندارد و مجاز ارائه می کند. فصل دوم به ترسیم الگوی پایه یا اولیه برای پیراهن و بلوز می پردازد و بعد از مبحث ساسون و برش های گوناگون در پیراهن که در فصل سوم ارائه شده، در فصل چهار ترسیم الگوی پایه برای آستین پیراهن و بلوز آموزش داده شده است.
در ادامه ی مبحث آستین، در فصل پنجم کتاب "الگوسازی برای پیراهن و بلوز"، قوس حلقه ی آستین و سرشانه مورد بررسی قرار می گیرد و فصل ششم نحوه ی ترسیم الگوی اولیه ی آستین کیمونو را آموزش می دهد. در فصل هفت به الگوی یقه در مدل های مختلف پرداخته می شود و برش های ویژه در پیراهن نیز، در فصل هشتم بررسی می شود. فصل نهم به دراپه ها اختصاص دارد و در فصل دهم که فصل انتهایی کتاب است، اندازه های غیراستاندارد و رسم الگو برای اندام های غیراستاندارد بررسی می شود.

کتاب الگوسازی برای پیراهن و بلوز

دسته بندی های کتاب الگوسازی برای پیراهن و بلوز
قسمت هایی از کتاب الگوسازی برای پیراهن و بلوز (لذت متن)
پوشاک از پرمصرف ترین تولیدات جوامع بشری است . در زمان های گذشته لباس برای پوشش و محافظت بدن در مقابل تغییرات آب و هوایی مانند سرما و گرما و نور خورشید و عوامل جوی دیگر تهیه می گردید و کمتر به جنس و رنگ و طرح و پارچه و الگو و دوخت آن اهمیت داده می شد ، اما امروزه از پوشیدن لباس انتظارات دیگری مطرح است در دنیای امروز نقش لباس در زیبایی فرد و تاثیر آن در شخصیت و برازندگی و نشان دادن فرهنگ ، سنت ، آداب و رسوم ، ملیت ، مذهب ، سرزمین مکان ، زمان اهمیت بیشتری پیدا کرده و از تأثیر دنیای مد هم بی بهره نمانده است . دوخت لباس نیز با پیشرفت علوم و فنون و تکنیک همگام شده و روش های ساده اولیة دوخت و تهیه لباس تقریبا مطرود شده است . عواملی مانند جنس پارچه ، رنگ ، طرح ، الگوی دوخت در دنیای مد ) تاثیر می گذارند و ارزش و قیمت لباس را از مرحله تولید پارچه تا تکمیل دوخت تعیین می کنند . طراحان مدل های مختلفی را با استفاده از ابزاری همچون خطوط ، اشکال ، رنگ ها ، ویژگی ها و نقش و طرح پارچه و رعایت اصول خاصی مانند تعادل ، تناسب ، تاکید و هماهنگی خلق می کنند و برای انتخاب لباسی که با پوشیدن آن زیباتر جلوه کنیم توجه به خصوصیات فردی نظیر قد ، اندام ، رنگ پوست و غیره اهمیت داده می شود.