کتاب مبانی سبک شناسی

Stylistics
کد کتاب : 25437
مترجم :
شابک : 978-9641853985
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی سبک شناسی اثر پیتر وردانک

مبانی سبک شناسی برای کسانی تألیف شده است که آشنایی چندانی با شاخه های جدید سبک شناسی زبان شناسانه ندارند. پیتر وردانک، نویسنده ی کتاب، مفهوم های اساسی و اصطلاح های مهم حوزه های مختلف سبک شناسی را به زبانی ساده و با تحلیل نمونه های متعدد منظوم و منثور می کند. وی همچنین، در بخش دوم کتاب، قطعه هایی را از جستارها و کتاب های کلاسیک در زمینه ی سبک شناسی نقل می کند و هر یک از آن ها را شرح می دهد.
یکی از مزیت های این کتاب به منبع های موجود در زبان فارسی اشاره به شیوه های جدید بررسی سبک ــ مانند سبک شناسی داستان، سبک شناسی فمینیستی، گفتمان کاوی انتقادی، سبک شناسی شناختی، و جز آن و کاربرد آن ها در تحلیل متن های گوناگون ادبی و غیرادبی است.
در ویراست جدید، مترجم متن کتاب را بازنگری سرتاسری کرده، به حدی که در بسیاری جاها متن را از نو ترجمه کرده و واژه نامه های فارسی انگلیسی و انگلیسی فارسی به انتهای آن افزوده است. همچنین واژه نامه ی تشریحی مولف با اضافه شدن مدخل های جدید و گسترش برخی مدخل های قبلی کامل تر شده است. کتابنامه ی فارسی این ویراست نیز تکمیل و روز آمد شده و مهم ترین منبع های فارسی در زمینه ی سبک شناسی و حوزه های وابسته به آن (نقد زبان شناسانه، نشانه شناسی، و روایت شناسی) را دربر گرفته است.

کتاب مبانی سبک شناسی

پیتر وردانک
پیتر وردانک استاد برجسته سبک شناسی در دانشگاه آمستردام است، جایی که پس از گذراندن یک حرفه در حقوق دریایی، تدریس را در اوایل دهه 1970 آغاز کرد. علایق اصلی وی در لفاظی، نقد ادبی، تحلیل گفتمان، روایت شناسی و شعرهای شناختی نهفته است.