کتاب در دفاع از سیاست

In defense of politics
(لیبرال دموکراسی مقتدر)
کد کتاب : 25574
شابک : 978-9643129712
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 276
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در دفاع از سیاست اثر مرتضی مردیها

لیبرالیسم تنها گزینه ممکن است و جوامع، حتی آن هایی که هویت خود را در تنازع با این ایده تعریف کرده اند، دیر یا زود، ناگزیر از سلام یا تسلیم اند. رمز برتری آن بیش از این که در حقیقت و حقانیت اش باشد، در تطابق کلی آن با نیازهای انسان، و انعطاف کافی در برخورد با تحولات است.
تعظیم سیاست، قدرت و دولت، لزوما، در تعارض با لیبرالیسم نیست، مشروط بر این که سنت لیبرالی را در متن تحولات بستر آن، مدرنیته، ارزیابی کنیم، و نیز ملاحظات فکر و فلسفه سیاسی را در بند شرایط ایران امروز نکنیم. این ملاحظات می تواند ناظر به تبیین گذشته و تأمین آینده باشد.

کتاب در دفاع از سیاست

مرتضی مردیها
سید مرتضی مردیها (متولد ۱۲ مرداد ۱۳۳۹) نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم ایرانی است.او استاد فلسفه و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بود.[۵] مردیها مدیر گروه اندیشه روزنامه جامعه بود و با روزنامه‌های توس و نشاط نیز همکاری داشت. او در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۹ از دانشگاه علامه طباطبایی اخراج شد و در مهرماه ۱۳۹۰ به فرانسه و سپس آمریکا مهاجرت کرد. مردیها پس از آن به مؤسسه مطالعات پیشرفته ردکلیف در دانشگاه هاروارد رفته و در آنجا مشغول پژوهش شد. مردیها از سال ۱۳۹۷ مجدداً در دانشگاه علامه ط...
دسته بندی های کتاب در دفاع از سیاست