کتاب سیاست و بنیان های فلسفی اندیشه سیاسی

Politics
کد کتاب : 25438
شابک : 978-9641851530
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیاست و بنیان های فلسفی اندیشه سیاسی اثر حمید عضدانلو

کتاب حاضر کوششی است برای نزدیک شدن به مفهوم «سیاست» و دیگر مفاهیمی که «سیاست» با آن ها تعریف می شود. بخش اول کتاب به برخی ابزارهای مفهومی می پردازد که امکان تحلیل مسائل سیاسی را فراهم می آورند. این بخش به بررسی مفهوم «سیاست» و مفاهیم کلیدی دیگری اختصاص دارد که در تعاریف متعدد «سیاست» به کار می روند.
بخش دوم به بنیان های فلسفی اندیشه های سیاسی می پردازد. فرضیه کلیدی این بخش آن است که همهٔ نظریه های سیاسی، به نحوی آشکار یا ضمنی، پیش فرض هایی دربارهٔ ذات جهان، ذات انسان، ذات جامعه و… دارند، که بیشتر فلسفی اند تا سیاسی. این بخش تأثیر این باورها بر شکل گیری اندیشه های سیاسی در دوره های معین را بررسی می کند.

کتاب سیاست و بنیان های فلسفی اندیشه سیاسی

حمید عضدانلو
حمید عضدانلو (زاده ۱۳۲۷ تهران) مولف و مترجم ایرانی حوزه علوم سیاسی است.حیدر قجر عضدانلو که با نام حمید عضدانلو در جامعه روشنفکری ایران شناخته می‌شود، متولد سال ۱۳۲۷ در شهر تهران است. وی دارای فوق لیسانس علوم سیاسی و دکترای مطالعات تطبیقی در گفتمان جامعه (Discourse Analyses) از دانشگاه مینه سوتای امریکاست. او در دانشکده‌های جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و دانشگاه شهید بهشتی تدریس کرده‌است. او بسیاری از مطالب جان لاک را به فارسی ترجمه کرده‌ا...
دسته بندی های کتاب سیاست و بنیان های فلسفی اندیشه سیاسی