کتاب تاریخ مختصر تئوری حقوقی در غرب

A Short History of Western Legal Theory
  • 220,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نشر نی نشر نی
    نویسنده:
کد کتاب : 17344
مترجم :
شابک : 978-9641856245
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 620
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ مختصر تئوری حقوقی در غرب اثر جان کلی

کتاب "تاریخ مختصر تئوری حقوقی در غرب" نظریه های حقوقی از دوران پیش از روم تا قرن بیستم را بررسی می کند. جان کلی در این کتاب تحول نظریه حقوقی را به تحولات موازی نظریه سیاسی و تاریخ مرتبط می کند. این کارجدا از بیان نظریه های کلاسیک، همچنین در مورد وقایع معاصر در سیاست نیز بحث می کند. از اقتصاد گرفته تا دین.

در این کتاب هر فصل با خلاصه ای از پیشینه تاریخی مربوط به آن دوره آغاز می شود و در ادامه به بحث در مورد چگونگی ارتباط این وقایع با نظریه سیاسی و حقوقی و همچنین تأثیرپذیری آنها از یکدیگر می پردازد.

جان ام. کلی ، که در ژانویه 1991 درگذشت ، عضو کالج ترینیتی آکسفورد (65-1961) و استاد حقوق روم در کالج دانشگاه دوبلین (91-1995) بود. وی در سال 1969 به سناتور تبدیل شد و از سال 1973 تا 89 به عنوان معاون مشغول به خدمت بود. وی چندین سمت در دولت ایرلند داشت از جمله دادستان کل کشور.

کتاب تاریخ مختصر تئوری حقوقی در غرب

جان کلی
جان موریس کلی (31 اوت 1931 - 24 ژانویه 1991) سیاستمدار ایرلندی فاین گائه بود که از سال 1981 تا 1982 به عنوان وزیر تجارت، بازرگانی و جهانگردی، وزیر امور خارجه از ژوئن 1981 تا اکتبر 1981، دادستان کل ایرلند از ماه مه سال 1977 تا جولای 1977 فعالیت داشت رئیس دولت ویپ از سال 1973 تا سال 1977 بود. وی از سال 1973 تا 1989 به عنوان معلم Dhtala (TD) برای دوبلین جنوب مرکزی در خدمت بود. وی از سال 1969 تا 1973 به عنوان سناتور برای هیئت فرهنگی و آموزشی بود.
دسته بندی های کتاب تاریخ مختصر تئوری حقوقی در غرب
نکوداشت های کتاب تاریخ مختصر تئوری حقوقی در غرب
Masterful in brevity but comprehensive in breadth....Kelly's style and easy wisdom--drawn from history and literature, philosophy, the classics, the law, and buttressed by a facility with diverse modern and ancient languages--effectively disarm a skeptical reviewer. That this is the work of a wise and thoughtful person is evident from the earliest pages
از نظر فشردگی مطالب استادانه اما از نظر وسعت جامع .... سبک و اندیشه نویسنده در این کتاب- برگرفته از تاریخ و ادبیات ، فلسفه ، آثار کلاسیک ، قانون ، و تسهیل شده با تسهیلاتی با زبانهای متنوع مدرن و باستان - به طور موثر یک منتقد بدبین را خلع سلاح می کند. به او میفهماند که این کار ، اثر یک عاقل است و فرد متفکر از همان صفحات اولیه مشهود است.
Law and History Review

"A triumphant final work, one that fairly illustrates the breadth of Kelly's learning and the sharpness of his wit. This is a history of Western legal theory meant for the student and teacher alike, and its crispness of style and clarity of thought make it uniquely suitable for both audiences....This is a magisterial book, full of wisdom and compassion
"یک کار پیروزمندانه ، اثری که کاملا وضوح ذکاوت او را نشان می دهد. این یک تاریخچه از تئوری حقوقی غرب است که برای دانشجو و معلم به یک میزان مفید است و وضوح آن در سبک و شفافیت اندیشه آن را منحصر به فرد کرده است. .... این یک کتاب عالی است.
Choice

قسمت هایی از کتاب تاریخ مختصر تئوری حقوقی در غرب (لذت متن)
این حس تمایز توام با افتخار به خاطر دارابودن قوانین نوشته ممکن است به واسطه تفاوت شدید میان یونانیان و دنیای قرون وسطا و مدرن ( و تا حدی دنیای روم ) در رویکرد به قانون نوشته باشد. در حالی که در نگرش مدرن، متن اصلی و اولیه یک قانون نوشته تقدس ویژه ای ندارد، به این معنا که در تعامل با شرایط متغیر منعی در اصلاح آن به نظر نمی رسد. یونانی ها در ابتدا با تغییر قوانین مخالف بودند. شاهد بر گرایش عمومی به ثبات و دوام یک قانون پس از وضع آن را می توان در نوشته های اشیل، توسیدید و ارسطو ( ۱۱۹) و نیز در مدارک حاوی قواعد عملی حاکم بر فرایند پیشنهاد قانون جدید ( که به ضرورت باید برای نسخ یا اصلاح یک قانون قدیمی باشد ) یافت. دموستنس افراطی ترین مثال را از لوکریان ها می زند، مردمانی از خانواده دوریان ( ۱۲۰) که در منتهی الیه جنوب غربی ایتالیا می زیستند.

زندگی شهری در یونان به ظاهر به زمان های بسیار دور بازمی گردد، از این رو، به دلیل ناتوانی در شرح تاریخی آن به فرضیه متوسل شده اند. افلاطون ( ۴۲۷-۳۴۷ پیش از میلاد ) در یکی از آثار نخستین خود به نام پروتاگوراس ( ۱۲۷) موضوع را مختصر بررسی کرده است. وی توضیح می دهد که گرچه بشر اولیه توان سیر کردن خود را داشت، اما نمی توانست به تنهایی در برابر حیوانات وحشی ایستادگی کند. در این مرحله، انسان هنوز دارای « مهارت مدنی » ، یعنی توان زندگی اجتماعی با دیگران، نبود. اما وی به ضرورت گردآمدن با دیگران برای دفع تهدیدات حیوانات وحشی پی برد و، با بنیانگذاری شهر، خود را نجات داد. در آغاز، از آن جا که انسان ها با هم رفتار خوبی نداشتند، زندگی جمعی نیز نتیجه خوبی نداشت. اما، در انتها، زئوس ( ۱۲۸) ( خدای خدایان ) به آنان احترام متقابل و حس عدالت را، که زندگی مدنی را ممکن می کرد، ارزانی داشت. ( ۱۲۹) افلاطون در آخرین کتابش، قوانین، ( ۱۳۰) اندیشه مشابهی را به تفصیل بیان کرده است. وی در آن جا این تصویر را ارائه می کند که کردارهای سیاسی نخستین انسان ها در واقعه طوفان ( ۱۳۱) از بین رفتند ( ایده ای متعلق به یونان و یهودیت ) و پس از آن واقعه باید شروع تازه ای رخ می داد.