کتاب شرح غزلیات حافظ (ثروتیان)

Description of Hafez's sonnets
کد کتاب : 25796
شابک : 978-2000811480
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 2219
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت
تعداد جلد : 4

4جلدی ، باقاب

معرفی کتاب شرح غزلیات حافظ (ثروتیان) اثر بهروز ثروتیان

این شرح بر اساس متنی علمی-انتقادی وضع شده است و شارح خود با صرف عمری دراز از روی دستنویس ها و نسخه های علمی-انتقادی قابل اطمینان تصحیح کرده و علت گزینش هر کلمه ای را – در صورت اختلاف- در تعلیقات آن توضیح داده است. در تصحیح آن متن و اثبات استدلال درستی کلمات آن بیش تر از همه نقد و بررسی دستنویس های مضبوط در حاشیه حافظ به تصحیح دکتر پرویز ناتل خانلری مورد نظر بوده است.
شرح غزلیات حافظ از جمله شرح های ممتازی است که تاکنون بر غزلیات حافظ نوشته شده و بر اساس متنی علمی – انتقادی بنا نهاده شدهش است و شارح با صرف عمری دراز از روی دست نویس های علمی – انتقادی، تصحیح قابل قبولی به دست داده است.

غزل های این کتاب بر اساس ترتیب حروف قافیه نظم یافته است. در هر مرحله از شرح غزلی عینا در یک صفحه به صورت مشکول نقل شده و در مرحله ی بعدی مطلع غزل ذکر شده و موضوع غزل به صورتی کاملا خلاصه و حتی الامکان ساده توضیح شده است تا هر پژوهنده ای به آسانی بتواند به تحقیقات موضوعی غزلیات حافظ بپردازد.

کتاب شرح غزلیات حافظ (ثروتیان)

بهروز ثروتیان
بهروز ثروتیان در روز یکشنبه، ۱۱ مهرماه ۱۳۱۶، در میاندوآب متولد شد. در سال ۱۳۵۴ نیز دکتری ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران گرفت. ثروتیانتا زمان فوت به تصحیح غزلیات حافظ و کار بر روی تفسیر صفی‌علی‌شاه مشغول بود و آثار بسیارِ دیگری نیز برجای گذاشت.ثروتیان، باآن‌که پیش از این‌ها فعالیت خود را از محافل فرهنگی آغاز کرده بود، اما نخستین کتابش با عنوان بررسی فر در شاهنامهٔ فردوسی در ۱۳۵۰ منتشر شده بود و چاپ نخست آن را انتشارات مؤسسهٔ تاریخ و فرهنگ ایران در سال ۱۳۵۰ منتشر کرد. تحقی...
دسته بندی های کتاب شرح غزلیات حافظ (ثروتیان)