کتاب توی کثیف درون من

How to Get Filthy Rich in Rising Asia
کد کتاب : 26356
مترجم :
شابک : 978-6229596937
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

نامزد دریافت جایزه ی DSC ادبیات آسیا جنوبی 2014

معرفی کتاب توی کثیف درون من اثر محسن حمید

توی کثیف درون من، یک اثر خارق العاده ی دیگر از محسن حمید یکی از پرفروش ترین نویسندگان جهان و خالق اثرهای بنیادگرای ناراضی و فرار به غرب است که این بار داستانی با تخیلی شجاعانه درباره ی پسر فقیری که در جستجوی عشق و ثروت است به خوانندگان عرضه داشته. محسن حمید با دو رمان پیشین خود، نشان داد که یک قصه گوی فوق العاده خلاق است که انگشتان قلم او بر نبض جهان قرار دارد. توی کثیف درون من، نه تنها این پیشینه را تایید می کند بلکه از آن فراتر هم می رود.
داستانی خیره کننده و شورانگیز از مسیر زندگی پسری روستایی، فقیر و محروم که به یک سرمایه دار بزرگ تبدیل می شود. داستان قالب خود را از کتاب هایی رباییده است که تحت عنوان خودخوان های تجارت در سرتاسر آسیا توسط جوانانی خریداری می شوند که آرزوی ثروتمند شدن را در سر می پرورند. کتاب، وقایع زندگی قهرمانی بی نام در یک کلانشهر را دنبال می کند که شروع به شکل دادن امپراتوری خود بر پایه ی مایع ترین کالایی نموده است که هر روز هم نایاب تر می شود. آب. با این حال چیز دیگری در قلب اوست. دختری که ستاره ی بختش همچون او در حال بلند شدن و درخشیدن است و مسیر زندگی آنان، بارها به هم برخورد می کند. علاقه ای به قدمت یک زندگی که درخشیده و خاموش می شود و دوباره توسط نیروهای محافظ سرنوشتشان درخشیدن می گیرد.
توی کثیف درون من برشی کوبنده از زندگی در آشفتگی خردکننده ی عصر حاضر است. داستانی رمانتیک بدون اینکه خواننده را احساساتی کند؛ سیاسی بدون اینکه عقیده ای را دیکته کند و معنوی بدون اینکه مذهبی باشد. این کتاب نگاه را بر خشونت و امیدی که به تصویر می کشد، خیره ساخته و دو شخصیت فراموش نشدنی ایجاد می کند که درست در میان تغییرات شکننده، لحظاتی از صمیمیت متعالی می یابند.

کتاب توی کثیف درون من

محسن حمید
محسن حمید، زاده ی 23 جولای 1971، مشاور نام تجاری (برند) و نویسنده ی پاکستانی/ انگلیسی است.حمید از 3 تا 9 سالگی را در آمریکا گذراند و پس از آن، به لاهور پاکستان بازگشت. او در هجده سالگی به منظور ادامه ی تحصیلات به آمریکا برگشت و در سال 1993 با معدل ممتاز از دانشگاه پریسنتون فارغ التحصیل شد. حمید، پیشنویس اولین رمان خود را در کارگاه نویسندگی تحت تعلیم تونی موریسون نوشت و پس از اتمام تحصیل به پاکستان بازگشت تا بیشتر روی آن کار کند.
نکوداشت های کتاب توی کثیف درون من
Mr. Hamid reaffirms his place as one of his generation's most inventive and gifted writers
آقای حمید جایگاه خود را به عنوان یکی از خلاق ترین و با استعدادترین نویسندگان عصر خود، محکم می کند.
 New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب توی کثیف درون من (لذت متن)
ببین، یک کتاب راهنمای خودآموز تا زمانی که در حال نوشتن آن نباشی، چیزی جز ضد و نقیض گویی نیست. یک کتاب راهنمای خودآموز را می خوانی تا کس دیگری بتواند به کمک تو بیاید، کسی که نویسنده کتاب است. همه آثار این سبک خودآموزی همین وضعیت را دارند. مثلا کتاب های چگونه چنین و چنان کنیم نیز همین وضعیت را دارند. کتاب های بهبود شخصیت هم همینطور. حتی برخی ممکن است همین نظر را در مورد کتاب های مذهبی داشته باشند. اما ممکن است برخی دیگر هم بگویند کسانی که چنین ادعایی دارند را باید به زمین میخ کرد و با تیغ گلویشان را شکافت تا به آرامی جان بدهند. پس عاقلانه تر این است که تنها اشاره ای به دیدگاه های متضاد این زیرمجموعه بکنیم و به آرامی از آن بگذریم. هیچ یک از این مقدمات به معنی بی فایده بودن کتاب های راهنمای خودآموز نیست. در واقع این کتاب ها می توانند خیلی هم مفید باشند. اما منظور از خود در حوزه خودآموز مفهومی لغزنده است. و لغزندگی می تواند مطلوب باشد. لغزندگی می تواند فرحبخش باشد. لغزندگی می تواند دسترسی به مباحثی را امکان پذیر کند که اگر خشک و خالی قدم در حیطه آن ها بگذاریم، احتمال اصطکاک با آنها وجود دارد. این کتاب هم یک راهنمای خودآموز است. هدف آن که روی جلد هم به آن اشاره شده، این است که به تو نشان دهد چگونه می توانی در آسیای رو به رشد ثروت کثیف بیاندوزی. این کتاب به این منظور باید در صبح سرد و مرطوبی به تو برسد که روی زمین برهنه زیر تخت محقر مادر خود در هم فرو رفته ای و می لرزی. اضطراب تو اضطراب پسر بچه ای است که شکلاتش را دور انداخته اند، پسر بچه ای که کنترل از راه دور اسباب بازی هایش باتری ندارد، اسکوترش شکسته است، کفش های کتانی نوی او را دزدیده اند. به این ترتیب شرایط خیلی چشمگیرتر می شود، چرا که در زندگی خود هرگز چنین مسایلی را تجربه نکرده ای.