کتاب سیری در ادیان جهان

The New Lion Handbook: The World's Religions
کد کتاب : 26393
مترجم :
شابک : 978-9643118693
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 540
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیری در ادیان جهان اثر کریستوفر پارتریج

کتاب «سیری در ادیان جهان» یک اثر مرجع طولانی مدت فوق العاده منسجم و بسیار مورد توجه در حال حاضر است. این کتاب با تألیف متخصص ، از تیمی متشکل از بیش از 80 نویسنده ، از جمله دوازده ویراستار برجسته مشاور ، که نماینده طیف وسیعی از مطالعات بین المللی از انگلستان ، ایالات متحده ، آلمان، دانمارک ، فنلاند ، ژاپن و استرالیا هستند، استفاده می کند.

این متن شامل مقالات مختلفی در مورد هر یک از ادیان اصلی است که توسط یکی از اعضای حرفه‌ای هر یک از ادیان برجسته نوشته شده است. بخش‌های مربوط به درک دین ؛ ادیان دوران باستان ؛ ادیان بومی ؛ و بخش پایانی در مورد تحولات کلیدی در جهان مدرن مانند ظهور ادیان جدید و درمان های جایگزین نیز می‌باشد.

کتاب «سیری در ادیان جهان» راهنمای مقدماتی عالی برای ادیان مختلف جهان است که شامل مواردی چون: تاریخ ، اعتقادات ، متون مقدس ، خانواده و جامعه ، آیین ها و تعطیلات/جشنواره‌ها نیز میشود.

همچنین این کتاب دارای بخشهایی در مورد: ادیان باستانی ، ادیان بومی و "قبیله ای" ، ادیان جدید ، فرقه ها است.

کریستوفر پارتریج (متولد 1961) به عنوان یکی از نویسنده این کتاب، یک ویراستار ، استاد دانشگاه لنکستر و مدیر مشترک موسسه مرکز مطالعه دین و فرهنگ عامه است. به گفته گوردون لینچ ، پارتریج یکی از محققان برجسته موضوعات در فرهنگ عامه است.

کتاب سیری در ادیان جهان

کریستوفر پارتریج
کریستوفر هیو پارتریج متولد سال 1961 ، نویسنده ، ویراستار ، استاد دانشگاه لنکستر و مؤسس مرکز مطالعات دین و فرهنگ عامه است. به گفته گوردون لینچ ، پارتریج محقق برجسته موضوعات در فرهنگ عامه است.او استاد مطالعه ادیان معاصر در کالج چستر انگلستان است. او درباره ادیان و گرایش‌های معنوی نو در غرب آثار پژوهشی بسیاری به رشته تحریر درآورده و ویراستار کتاب‌هایی از جمله دایر‌‌‌ه المعارف ادیان جدید، عرفان در شرق و غرب ، مذاهب یوفو و بنیادگرایی بوده است .
دسته بندی های کتاب سیری در ادیان جهان
قسمت هایی از کتاب سیری در ادیان جهان (لذت متن)
در دنیای کوچک و پیچیده قرن بیست و یکم آگاهی گسترده و فزاینده ای نسبت به اهمیت ادیان و باورها به چشم می خورد. این امر با اشتیاق رو به رشد و یقینا نیاز به دانشی مطمئن و در دسترس همراه بوده است. ادیان نه تنها به پایه ریزی تمدن ها در سراسر تاریخ یاری رسانده اند، بلکه مناسبات بین المللی معاصر و رویدادهای پراهمیت دنیای ما را نیز تحت تاثیر قرار داده اند. صرف نظر از اندیشیدن یا نیندیشیدن به جهانی شدن « بنیادگرایی ها » ، سیاست دینی، ظهور ادیان گوناگون جدید، یا افزایش کثرت گرایی در جوامع ما، شهروند مطلع قرن بیست و یکم نمی تواند از کسب نوعی شناخت در باره باورها و شعایر دینی چشم پوشی کند.

گرچه بخش های مربوط به ادیان کاملا یکسان نیستند و با توجه به تاکید و اهمیت مباحث در بطن هر دین خاص شکل گرفته اند، تلاش شده است که حوزه های اصلی زیر را شامل شوند: ( ۱ ) مروری تاریخی؛ ( ۲ ) متون مقدس؛ ( ۳ ) باورهای اساسی؛ ( ۴ ) عبادات و اعیاد؛ ( ۵ ) خانواده و جامعه؛ و ( ۶ ) تحولات در جهان امروز. بنابراین، با مطالعه هر بخش از آغاز تا پایان، خواننده به دانش مقدماتی مناسبی در باره این شش حوزه اساسی آن دین دست خواهد یافت.

تعریف به معنای اتمام کار نیست، بلکه صرفا آغاز است. تعریف نه به معنای محدود کردن، بلکه به معنای آفرینش چیزی است... در نهایت تعریف نه به معنای تخریب بلکه به معنای ساختن به منظور تامل مفید است... در واقع ما برای هر آنچه در باره اش چیزی می دانیم تعریفی داریم، گرچه این تعریف شتابزده و گنگ باشد... پس بگذارید مفهوم خود را از تعریف چنین تعریف کنیم: طبقه بندی آزمایشی یک پدیده که امکان آغاز کردن تحلیل پدیده ای را که این گونه تعریف شده است فراهم می آورد.