کتاب هیچکاکی که نمی شناسید!

Hitchcock on Hitchcock: Selected Writings and Interviews
کد کتاب : 35971
مترجم :
شابک : 978-9643638825
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 571
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

هیچکاک به روایت هیچکاک
Hitchcock on Hitchcock: Selected Writings and Interviews
کد کتاب : 26436
مترجم :
شابک : 978-6003912809
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هیچکاک به روایت هیچکاک اثر سیدنی گاتلیب

آلفرد هیچکاک، استاد نمادین تعلیق، با رویکرد متمایز خود در فیلمسازی، مخاطبان زیادی را مجذوب خود کرده است. اما تأثیر او فراتر از صفحه‌ی نقره‌ای سینما است، همانطور که در «هیچکاک به روایت هیچکاک» مشهود است. این مجموعه که به دقت توسط سیدنی گوتلیب گردآوری و ویرایش شده است، نگاهی نادر به تفکرات کارگردان افسانه‌ای می‌باشد که از زبان خودش بیان شده است. این کتاب چندین دهه از زندگی حرفه‌ای هیچکاک را در بر می‌گیرد که فرآیند خلاقیت، فلسفه‌ی هنری و تاملات‌ شخصی او را ارائه می‌دهد.
یکی از موضوعات اصلی مورد بررسی در گلچین گوتلیب، رابطه‌ی پیچیده و در حال تکامل هیچکاک با زنان است، هم در فیلم‌هایش و هم در زندگی شخصی‌اش. این نوشته‌ها افکار هیچکاک را در مورد نمایش زنان روی صفحه نمایش، روابط کاری او با بازیگران زن و دیدگاه‌های او در مورد روان‌شناسی زنان را نشان می‌دهد. همچنین در این گلچین مصاحبه‌هایی درباره‌ی جنبه‌های فنی فیلمسازی نیز گنجانده شده است. هیچکاک در این موضوع، به اهمیت نورپردازی، هنر ایجاد تعلیق و نقش کمدی در سینما می‌پردازد.
در «هیچکاک به روایت هیچکاک»، خوانندگان گنجینه‌ای از تفکرات هیچکاک را در موضوعات مختلف، از تفاوت بین نگرش انگلیسی و آمریکایی نسبت به قتل تا پیچیدگی‌های کارگردانی، در خواهند یافت. تأملات او در مورد صنعت، تکامل تکنولوژی فیلم، و نقش اجتماعی سینما به همان اندازه که در زمان حیاتش جذاب و عمیق بود، امروز نیز مفید و کارا است. به عبارت دیگر، این مجموعه فقط جمع‌آوری نوشته‌ها و مصاحبات هیچکاک نیست. این کتاب روایتی از زندگی او به عنوان یکی از بزرگترین فیلمسازان تاریخ است که نمودار رشد او از یک کارگردان جوان در دوران فیلم صامت به یک کهنه‌کار کارکشته که در هنر داستان‌گویی بصری تسلط دارد، نشان می‌دهد. از طریق انتخابات دقیق و هدفمند گوتلیب، می‌توان توسعه‌ی سبک خاص هیچکاک و نقش او در صنعت سینما را به عنوان یک فرم هنری ردیابی کرد. این کتاب برای هر کسی که به دنبال درک نبوغ هیچکاک است، نه‌تنها مفید، بلکه ضروری است که دریچه‌ی مستقیمی به افکار یکی از بزرگترین ذهن‌های سینمای جهان می‌گشاید.

کتاب هیچکاک به روایت هیچکاک