کتاب شناگر

Swimmer
کد کتاب : 27181
شابک : 978-9643916336
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 226
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شناگر اثر عباس عبدی

طرح داستان شناگر به صورت پیوسته و منظم است و حوادث داستان به صورت ماجرایی و هیجان انگیز می باشد شخصیت اصلی داستان که پسری 11 ساله است علاقه و شوق زیادی برای یادگیری فنون و کارها دارد البته دخالت پدر و مادر در این مورد هم قابل ذکر است که به صورت غیر مستقیم او را به یادگیری وادار می کنند زاویه ی دید در طی داستان اول شخص است که تغییر نمی کند و داستان با همین زاویه ی دید ادامه می یابد و پایان می پذیرد. نویسنده با توصیف های بجا و بدور از حاشیه توانسته محیط جغرافیایی و آب و هوای منطقه ایی که داستان در آن اتفاق افتاده است را نمایان کند (تا وقتی برق رفت و کولر از صدا افتاد آن وقت فکر گرما و شرجی و کلافه شدن جایش را گرفت، هوا هنوز گرم گرم نشده بود، اما آن قدر گرم بود که بدون کولر گازی نشود نفس کشید) داستان شناگر دارای لحظه پردازی قوی است و خواننده را وارد فضای داستان می کند (قایق پر می شد دبه ها ی شصت لیتری روی همان آب کم داخل قایق شناور بودند)
نکته ی قابل توجه در داستان شخصیت های فرعی است که نقشهای مثبتی را ارائه می کنند و به یادگیری و آموزش شخصیت اصلی داستان کمک به سزایی می کنند.

کتاب شناگر

عباس عبدی
عباس عبدی (زادهٔ ۱۳۳۱ – درگذشتهٔ ۱ آذر ۱۳۹۷) نویسنده ایرانی بود. از او مجموعه داستان‌های کوتاه با نام قلعه پرتغالی توسط نشر چشمه منتشر شده‌است. داستان‌های این کتاب عموماً در جزایر جنوبی ایران و از زبان مردی که دور از خانواده اش در آنجا کار می‌کند، روایت می‌شوند. از عباس عبدی همچنین چند داستان در ماهنامه هفت، فصلنامه ادبی خوانش، عصر پنج‌شنبه، زنده‌رود و… منتشر شده‌است. در سال ۱۳۸۸ دومین مجموعه داستان وی مشتمل بر ۱۴ اثر، با نام دریا خواهر است...