کتاب سودای خوش

soda-ye Khosh
کد کتاب : 27259
شابک : 978-6006454313
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سودای خوش اثر نیما قربانی

"سودای خوش" کتابی است به قلم "نیما قربانی" که یکی از بزرگ ترین چالش های زندگی انسان را، که مهرورزی است، مورد بررسی قرار می دهد. عده ای می پندارند که نه آن ها به عشق ورزی تعلق دارند و نه عشق ورزیدن کار آن هاست؛ بلکه آن را مختص عارفان و مجانین می دانند. اما عشق ورزی به مثابه ی یک طیف است که هر انسانی در بخشی از آن جای دارد؛ غالبا هم در طول طیف حرکت می کند و گاهی هم ممکن است که از حرکت باز بایستد. حرکتی گاه کند و گاه سریع، طیفی که گاه در سر آن ایستاده اند و گاه در ته آن. "سودای خوش" از "نیما قربانی"، این طیف و پنج شخصیتی که در طول آن در حرکت اند را قدم به قدم دنبال می کند.
پنج شخصیت اصلی در کتاب "سودای خوش" از "نیما قربانی" مشاهده می شوند که یکی شاهی است دلشده و عاشق، آن یکی کنیزکی است غافل، این طبیبی است شافی، آن دیگری زرگری است عاجز و نهایتا مردی مدرن که در یک روایت، در کنار هم حرکت می کنند و حرکت باقی آدم ها را در مسیر عشق ورزی، هم به تصویر کشیده و هم نقد می کنند. چهار شخصیت نخستی که از آن ها نام برده شد، چهار چهره ی اصلی بازی زندگی اند که هر کدام، آن را در مسیری هدایت می کنند. پادشاه چهره ای است که همه چیز از آن اوست و کنیزک، خدمت گزار اوامر دیگران؛ طبیب دست و دلی شفادهنده دارد و زرگر چهره ی ناتوان از ورود به حریم دل است. همه چیز بین این چهره ها در حال گردش است و نهایتا خواننده باید به این نتیجه برسد که زندگی اش به سمت کدام یک، بیشتر جهش دارد.

کتاب سودای خوش

نیما قربانی
دکتر نیما قربانی متولد سال 1346 ، استاد دانشگاه تهران و دانشگاه تنسی به همراه پی. جی. واتسو می باشد. وی مدل خودشناسی انسجامی را به عنوان یکی از فرایندهای محوری شخصیت صورت بندی کرده است. دکتر قربانی سوپروایزر رسمی انجمن بین المللی درمان های پویشی - تجربه ای در روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت است.
قسمت هایی از کتاب سودای خوش (لذت متن)
پادشاه ، کنیزک ، طبیب و زرگر چهار جاذبه زندگی انسانی اند که در قالب این شخصیت ها در داستان نخست مثنوی مولانا به تصویر کشیده شده اند. چهار شخصیت بارز و شاخص که هریک بازی زندگی را به سویی و کویی می برند . یکی صاحب ملک و دین است و دیگری خادم ناگزیر جسم و جان دیگران. یکی شفای دل است و دیگری عاجر از ورود به حریم دل. یکی قله های عاشقی می نوردد و دیگری به بهانه عشق و به رانش کینه باد درونش را طوفانی می کند . یکی از عالم ملک ملکوت به طالبان و غافلان مهر در عالم ملک می پردازد و دیگری لذت و ثروت و مکنت را نکبت خود می سازد . یکی خود را می دهد و خودتر را می ستاند و دیگری به مدد مشفقان شفا می یابد و خلاص می شود . یکی جان می دهد و جان می ستاند و دیگری داغ می خرد و جان از کف می دهد . اما همه ی این شخصیت ها بر مدار یک چیز می چرخند و آن مهر است.