کتاب سبک ها و مهارت های ارتباطی

Communication Styles and Skills
کد کتاب : 27256
شابک : 978-6009144655
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سبک ها و مهارت های ارتباطی اثر نیما قربانی

"سبک ها و مهارت های ارتباطی" اثری است به قلم "نیما قربانی" که با صراحت قابل توجهی به تحلیل و تقسیم بندی شخصیت انسان و روابط او پرداخته و مهارت های ارتباطی اش را در محیط ها و شرایط مختلف زیر ذره بین قرار می دهد. "نیما قربانی" با استناد به پژوهش های معتبر، مطالبی را بیان می کند که بر ارتباطات انسانی متمرکز بوده و جنبه های مختلف آن را به تصویر می کشد. این ویژگی مستند و معتبر بودن منابع، به خواننده این اطمینان را می دهد که خود را با یک اثر مستدل و منطقی مواجه می بیند و آنچه پیش روی او قرار گرفته صرفا کتابی از دسته ی کتاب های روانشناسی زرد نیست. مطالعه ی کتاب "سبک ها و مهارت های ارتباطی" از "نیما قربانی"، بینش جدیدی به خواننده ارائه می کند که در سایه ی آن می تواند روابط خود را بهتر بشناسد و در تداوم یا پایان بخشیدن به آن ها عملکرد بهتری داشته باشد.
نویسنده در فصل نخست این کتاب اشاره ای اساسی به ساز و کارهایی می کند که بقا و تمدن را تضمین کرده اند. پس از آن به سراغ سبک های ارتباطی بین اشخاص رفته و تحولات آن را تحت شرایط اجتماعی تسهیل کننده یا تخریب کننده مورد بررسی قرار می دهد. سپس آنچه به ارتباط بین شخصی کمک می کند را تحت عنوان "بودن" تجزیه و تحلیل کرده و گوش دادن را به عنوان نمود کاربردی ارتباطات یاری بخش بررسی می کند. وی در ادامه به بحث هایی نظیر خودافشایی، پافشاری، مخالفت، جلب موافقت، انتقاد نمودن و مورد نقد واقع شدن، خودشیفتگی و بحث قدرت و مدیریت و نهایتا روانشناسی مثبت ارتباطات نزدیک می پردازد.

کتاب سبک ها و مهارت های ارتباطی

نیما قربانی
دکتر نیما قربانی متولد سال 1346 ، استاد دانشگاه تهران و دانشگاه تنسی به همراه پی. جی. واتسو می باشد. وی مدل خودشناسی انسجامی را به عنوان یکی از فرایندهای محوری شخصیت صورت بندی کرده است. دکتر قربانی سوپروایزر رسمی انجمن بین المللی درمان های پویشی - تجربه ای در روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت است.
دسته بندی های کتاب سبک ها و مهارت های ارتباطی
قسمت هایی از کتاب سبک ها و مهارت های ارتباطی (لذت متن)
انسان و حیوان برای رویارویی با مشکلات به دو روش پاسخ می دادند: جنگ و گریز. اگر به رفتار حیوانات، به ویژه مهره داران، توجه کنیم، یا می جنگند یا می گریزند. در صورت توانایی جنگیدن، حیوان جنگ را برمی گزیند، و در غیر اینصورت می گریزد. ما نیز در چنین مواقعی یا می جنگیم یا می گریزیم. هرچند مجبوریم اعتراف کنیم دندان ها و پنجه های درنده برای جنگ یا توان بالا برای گریز نداریم، مغزمان برای استفاده از دو شیوه جنگ وگریز به طور فطری برنامه ریزی شده است. در جامعه متمدن امروز، به مدد فناوری، اغلب مشکلاتی که برای ما پیش می آید دیگر مشابه مشکلات اجدادمان نیست، و به ندرت جان ما را حیوانی درنده تهدید می کند. مشکلات امروزی ما اغلب در قالب روابطی که با دیگر انسان ها داریم رخ می دهد. این مشکلات ماهیتی دارند که جنگ وگریز شیوه مناسبی برای رفع آنها نیست، اما هیجان های برآمده از این مشکلات اغلب به طور بالقوه جنگ وگریزند. جنگ وگریزی که در روابط انسانی دیده می شود به ندرت ماهیتی حیوانی دارد و کمتر به زدوخورد یا گریز فیزیکی می انجامد، اما بدان معنا نیست که واکنش جنگ وگریز از جامعه ی متمدن امروزی رخت بربسته است. سازوکارهای بقاء، جنگ وگریز و هیجان های بنیادی ترس، خشم، انزجار، غم، عشق و تعجب را در ما و حیوانات به ودیعه گذاشته است ( ۴) . این هیجان ها همگی اخباری درونی اند، که به ما برای حفظ بقاء کمک می کنند. ناکامی خشم می آفریند تا موانع رسیدن به هدف را برطرف کنیم. تهدیدْ ترس می آفریند تا فرار کنیم و بقای خود را حفظ کنیم. فقدان و شکست غم می آفریند تا در عملکرد خود بازنگری کنیم و با انزوا و کاهش سوخت وساز توان خود را بازیابیم. رابطه عشق می آفریند تا همکاری و تولیدمثل کنیم. رویداد جدید و نامانوس تعجب می آفریند تا آن را بهتر ارزیابی کنیم. ازاین رو، هر هیجان و احساس پیام مهمی از درون است تا حرکت ما را در جهت سازش و تعالی تسهیل کند، اما نگاه اغلب انسان ها در جامعه ی متمدن امروزی به این پیام های درونی منفی شده است و اغلب سعی می کنند از آنها خلاص شوند. چرا؟