کتاب چرا آن کار را کردم؟

Why Do I Do That
ساز و کارهای دفاعی روان شناختی و شیوه های پنهانی که به زندگی ما شکل می دهند
کد کتاب : 63054
مترجم :
شابک : 978-6006454627
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

چرا چنین کاری از من سر می زند
Why Do I Do That
کد کتاب : 102747
مترجم :
شابک : 978-6003678149
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

چرا چنین می کنم؟
Why Do I Do That?
مکانیسم های دفاعی روان شناختی و راه های مخفی ای که براساس آنها به زندگی ما شکل می دهند
کد کتاب : 114274
مترجم :
شابک : 978-6009734184
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چرا آن کار را کردم؟ اثر جوزف برگو

این کتاب راهکارهای ساده روان‌پویشی را برای دوره‌ی خودشناسی هدایت‌شده به کار می‌بندد و نقش فراگیر سازوکارهای دفاعی را در دورکردن دردهای عاطفی مشخص می‌کند.

این کتاب از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟
اولین بخش کتاب با توضیحات ساده و روان، شمارا از وجودذهن ناخودآگاه و نقش دفاع‌های روانی در حذف احساسات تحمل ناپذیر از دایره‌ی آگاهی با خبر می‌کند.
بخش میانی و طولانی کتاب، به بررسی سازوکارهای دفاعی اصلی می‌پردازد و تمرین‌هایی برای شناسایی دفاع‌هایتان و مقابله‌ی موثر‌تر برای احساسات ناخودآگاه در پس آن‌ها به شما ارائه می‌کند.
‌بخش آخر، راهنمایی برای بی‌اثرسازی دفاع‌هایتان و مقابله‌ی موثرتر برای احساسات ناخودآگاه در پس آن به شما ارائه می‌دهد.
‌‌

خواندن این کتاب چه کمک‌هایی به شما می‌کند؟
‌‌این کتاب به شما کمک می‌کند سازوکارهای دفاعی فعالتان را بشناسید و تصمیم بگیرید چه زمانی لازم است آن‌ها را برای رشد پشت سر بگذارید.
شاید رویارویی با درد و رنج دشوار باشد، ولی چه‌بسا تجربه‌‌ی رهایی‌بخش و هیجان‌انگیزی هم باشد. چه‌چیزی از این جذاب‌تر که اعماق وجودتان را بررسی کنید، پیچیدگی‌های روانی غنی دوستان، اعضای خانواده و آشنایانتان را بشناسید و به روابط انسانی با درک عمیق‌تری بنگرید؟


چه کسانی بهتر است این کتاب را بخوانند؟
‌همه‌ی افرادی که حس می‌کنند در بسیاری از مواقع رفتارهایی خارج از کنترل و اراده‌ی خود دارند و همچنین همه‌ی کسانی که فکر می‌کنند لازم است ارتباط و شناخت عمیق‌تر و بهتری با خود، ناخودآگاه و به‌طور کلی درونشان داشته باشند و به پیچیدگی‌های درونشان آشنا شوند و البته روان‌درمانگران، روانشناسان، مشاوران و در نهایت همه‌ی علاقه‌مندان روان‌شناسی، دایره‌ی گسترده‌ی مخاطبان این کتاب را تشکیل می‌دهند و این کتاب را به همه‌ی آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب چرا آن کار را کردم؟

جوزف برگو
جوزف برگو (Joseph Burgo) بیش از سی سال است که یک روان درمانگر و روانکاو عمل می کند. او در کلرادو زندگی می کند و از طریق یک پلت فرم کنفرانس اینترنتی امن، روان درمانی ویدئویی رو در رو به مشتریان در سراسر جهان ارائه می دهد.
قسمت هایی از کتاب چرا آن کار را کردم؟ (لذت متن)
سازوکارهای دفاعی روش‌های نامحسوسی برای ممانعت از آگاهی نسبت به افکار و احساسات نپذیرفتنی است. در این فرایند، سازوکارهای دفاعی به‌طرز ماهرانه‌ای درک ما از واقعیت را در روابط شخصی و در محدوده‌ی عاطفی تحریف می‌کنند.

مشکل ذاتی دفاع‌های روانی اینجاست: با اینکه دفاع‌ها برای تک‌تک ما با هدف مقابله با رنج‌های اجتناب‌ناپذیر وجود انسان ضروری و مفیدند، وقتی بیش‌‌ازحد ریشه‌دار ‌شوند، ممکن است ما را از دسترسی به هیجانات مهمی که نیاز به رویارویی با آن‌ها داریم بازدارند.

در فرهنگ ما این عادت نیز وجود دارد که چهره‌های شناخته‌شده، به‌ویژه ورزشکاران یا ستارگان سینما را بی‌نقص در نظر بگیریم. به جای اینکه آن‌ها را انسان‌های معمولی مثل خودمان بدانیم، در حد کمال بالا می‌بریم: آنان به قهرمانانی بدل می‌شوند که آرمان‌های ما را نشان می‌دهند؛ یا مانند آدم‌های سرشناس زندگی رشک‌بر‌انگیزی دارند که در آن از سختی‌های حاکم بر زندگی ما خبری نیست. در نگاه اول، این نوع آرمانی‌سازی یک سازوکار دفاعی به نظر نمی‌آید. چگونه آرمانی‌سازی یک آدم سرشناس شامل دروغی می‌شود که به خود می‌گوییم تا از درد و رنج اجتناب کنیم؟ اقرار می‌کنم که این یک سازوکار دفاعی پرقدرت نیست، ولی با نوعی خودفریبی همراه است: به خود می‌گوییم برخی آدم‌ها آن‌قدر خوش‌شانس هستند که در زندگی‌شان‌ خبری از دردهای رایج انسانی نیست؛ آن‌ها مثل ما ناراحت و ناامید نمی‌شوند و چیزی از دست نمی‌دهند. حتی اگر از چیزی رنج بکشند، کیفیت رنجشان با ما متفاوت است - چیزی که والاتر و حتی رشک‌بر‌انگیز است، زیرا آن‌ها مشهورند. در چنین فرهنگی، برای گریز از شرایط انسانی متداول، آدم‌های سرشناس را ستایش می‌کنیم. چه‌بسا شیفتگی ما به زندگی بازیگران و ورزشکاران مشهور خوراک شایعات افراد در شهرهای کوچک، مدارس و شرکت‌های بزرگ باشد. این کار میزانی از رضایت نیابتی به همراه دارد و به این وسیله به صورت گذرا در زندگی جذاب آن‌ها شرکت می‌کنیم و از دنیای کسل‌کننده‌ی خود می‌گریزیم. بااین‌حال، از جهت دیگر - معمولا به‌طور ناخودآگاه - به آدم‌های سرشناس برای زندگی بی‌نقصشان حسادت می‌کنیم، زیرا می‌دانیم هرگز به آن نخواهیم رسید. به همین دلیل، به صورت پنهان (و گاه نه ‌چندان پنهان) از سقوطشان لذت می‌بریم - برای همین مجلات زرد با اختصاص مقاله‌های اصلی‌‌ به خیانت، سوءاستفاده و طلاق ناخوشایند آن‌ها میلیون‌ها نسخه می‌فروشند.