کتاب جیمز جویس

James Joyce
همراه با بخش 17 "اولیس"
کد کتاب : 28166
مترجم :
شابک : 978-9644481932
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب جیمز جویس اثر جی. آی. ام. استیوارت

بیوگرافی قطعی جیمز جویس توسط جان استوارت، نویسنده و منتقد موفق و گسترده ای که در دانشگاه آکسفورد نیز مدرس و خواننده ادبیات انگلیسی بود. استوارت هم زندگی و هم آثار جویس را پوشش می‌دهد و به قلب تأثیرات هر یک از «دوره‌های» مختلف در نوشته‌اش می‌پردازد. همچنین یک کتابشناسی گسترده برای ارجاع بیشتر وجود دارد.

جیمز آگوستین آلویسیوس جویس (۲ فوریه ۱۸۸۲ دوبلین – ۱۳ ژانویه ۱۹۴۱ زوریخ) نویسنده ایرلندی که گروهی رمان اولیس وی را بزرگ‌ترین رمان سده بیستم خوانده‌اند. (این کتاب که سومین اثر جیمز جویس است در سال ۱۹۲۲ در پاریس منتشر شد) تمام آثارش را نه به زبان مادری که به زبان انگلیسی می‌نوشت. اولین اثرش دوبلینی‌ها مجموعه داستان‌های کوتاهی است دربارهٔ دوبلین و مردمش که گاهی آن را داستانی بلند و با درون‌مایه‌ای یگانه تلقی می‌کنند. او همراه ویرجینیا وولف از اولین کسانی بودند که به شیوهٔ جریان سیال ذهن می‌نوشتند. وی به ۱۳ زبان آشنایی داشت و دست کم به ایتالیایی و فرانسه مسلط بود.

کتاب جیمز جویس

جی. آی. ام. استیوارت
جان اینس مکینتاش استیوارت زاده ی 30 سپتامبر 1906 و درگذشته ی 12 نوامبر 1994، یک رمان نویس اسکاتلندی بود. او به همان اندازه که بخاطر آثار نقد ادبی و رمان های معاصر که به نام واقعی اش منتشر شده ، برای داستان های جنایتی که با نام مستعار مایکل اینس منتشر شده است هم مشهور بود. بسیاری از هویت دیگر او بی خبر بودند.استوارت از سال 1913 تا 1924 در آکادمی ادینبورگ تحصیل کرد و سپس ادبیات انگلیسی را در کالج اوریل ، آکسفورد خواند و در سال 1928 فارغ التحصیل شد. در سال 1929 برای مطالعه روانکاوی به وین رفت. و...