کتاب شیوه های نقد ادبی

Critical Approaches to Literature
کد کتاب : 18995
مترجم :
شابک : 978-9644043123
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 637
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب شیوه های نقد ادبی اثر دیوید دیچز

کتاب شیوه های نقد ادبی نوشته ی دکتر دیوید دیچز بررسی روشهای مختلفی است که ادبیات از گذشته یعنی از زمان افلاطون تا کنون یعنی دوران مدرن تبیین و ارزیابی شده است. در بخش اول این کتاب دکتر دیچز مبانی فلسفی انتقاد را بررسی می کند. او همچنین در این بخش آرای منتقدان مختلف در پاسخ به این سوال «ماهیت ادبیات تخیلی چیست؛ فایده و ارزش آن کدام است؟» را بررسی می کند.او پاسخ های هر کدام از منتقدین به این سوال را بازگو کرده و تحلیل می کند. سپس به بررسی جنبه های انتقاد عملی می پردازد. در بخش آخر یعنی بخش سوم این کتاب، دیچز رابطه بین انتقاد و سایر حوزه های یادگیری مرتبط با یکدیگر را کاوش می کند. یعنی زمینه هایی از تحقیق که یک منتقد ادبی را به حوزه های دیگری از پژوهش مرتبط می کند.
دیوید دیچز یک مورخ ادبی اسکاتلندی و منتقد ادبی ، محقق و نویسنده اسکاتلندی بود. وی به طور گسترده در زمینه ادبیات انگلیسی ، ادبیات اسکاتلندی و فرهنگ اسکاتلندی مطالبی نوشته است.
کتاب شیوه های نقد ادبی توسط محمدتقی صدقیانی و دکتر غلامحسین یوسفی ترجمه شده است. این کتاب انتشارات علمی منتشر کرده است

کتاب شیوه های نقد ادبی

دیوید دیچز
دیوید دیچز (2 سپتامبر 1912 - 15 ژوئیه 2005) یک مورخ ادبیات و منتقد ادبی اسکاتلندی، محقق و نویسنده بود. وی در مورد ادبیات انگلیسی، ادبیات اسکاتلندی و فرهنگ اسکاتلندی به صورت گسترده نوشته است.او در ساندرلند، در خانواده ای یهودی با سابقه لیتوانیایی به دنیا آمد - موضوع خاطرات خود در سال 1956 با عنوان "دو جهان: یک کودکی یهودی ادینبورگ". وی در حالی که هنوز کودکی خردسال بود، در اواخر جنگ جهانی اول به ادینبورگ نقل مکان کرد، جایی که پدرش، دکتر سالیس دایچ، خاخام جامعه یهودی ادینبورگ بود و بنیانگذار شعب...