کتاب سرچشمه ی تأویل

Philo of Alexandria: An Introduction
(فیلون اسکندرانی و هرمنوتیک)
کد کتاب : 28387
مترجم :
شابک : 978-9644484612
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 314
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب سرچشمه ی تأویل اثر سموئل سندمل

فیلو (حدود 20 قبل از میلاد تا حدود 50 پس از میلاد) اهل اسکندریه، مصر، یکی از فیلسوفان بزرگ یهودیت است. محقق برجسته هری ولفسون در کتاب خود فیلو نوشت که فیلو اولین فیلسوف یهودی بود که «هر چیز جدیدی را به فلسفه یهودی-یونانی کمک کرد» کتاب سندمل مقدمه خوبی برای این متفکر است. کتاب نسبتا کوتاه است، فقط 170 صفحه، بدون احتساب یادداشت ها، کتابشناسی و فهرست. این کتاب شامل دوازده فصل آسان برای خواندن و درک آسان است. در میان موارد دیگر، او درباره شخصیت فیلو، استفاده او از تمثیل، و دیدگاه های او در مورد قوانین یهودی، دین خدا، انسان، اخلاق و تأثیری که او بر مسیحیت گذاشت بحث می کند.
نظر فیلون از تمثیل این بود که اگرچه بخش‌هایی از تورات به معنای واقعی کلمه صادق نیستند، اما باید به صورت استعاری یا تمثیلی فهمیده شوند و حقیقت را با این روش‌ها منتقل ‌کنند. اغلب حقایقی که می توانند در موقعیت های دیگر اعمال شوند. بنابراین، برای ذکر مثالی، فیلو بیان می‌کند که داستان‌های آفرینش، که حقایق واقعی یا حتی علم بسیار واقعی نیستند، مثل‌هایی هستند که در زیر سطح واقعی لفظی کاذب‌شان، اهمیت واقعی زندگی دارند. از دیگر مصادیق نیاز به تعابیر تمثیلی می توان به سخن گفتن الاغ با بلعم و صحبت مار با حوا اشاره کرد.

کتاب سرچشمه ی تأویل

سموئل سندمل
خاخام سموئل سندمل متولد 23 سپتامبر 1911 و درگذشته ی 4 نوامبر 1979 ، استاد کتاب مقدس و ادبیات و فرهنگ یونان در انستیتوی دین در دانشکده اتحادیه عبری و نویسنده بسیاری از کتاب های مورد توجه در زمینه مطالعات یهود و کتاب مقدس بود.