کتاب هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی

Seven screenplays
کد کتاب : 28439
شابک : 978-6002291806
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 688
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی اثر اصغر فرهادی

اصغر فرهادی متولد ۱۳۵۱ است و یکی از پر افتخارترین کارگردان های ایران است که دو اسکار و یک کن در کارنامه هنری خود دارد. فرهادی کارش را با فیلم نامه نویسی برای شبکه تهران شروع کرد و کم کم به عنوان کارگردان توانست در جهان به شهرت برسد. اصغر فرهادی فعالیت های سینمایی و حرفه ای خود را به عنوان فیلم نامه نویس در دوازدهمین ساخته سینمایی ابراهیم حاتمی کیا یعنی ارتفاع پست آغاز کرد. فرهادی دوران کارگردانی خود را در کمتر از یک سال پس اکران فیلم ارتفاع پست آغاز کرد. او با فیلم چهارشنبه سوری هوگوی طلایی بهترین فیلم جشنواره شیکاگو را به دست آورد و با درباره ی الی… برنده خرس نقره ای بهترین کارگردانی در پنجاه و نهمین دوره ی جشنواره فیلم برلین شد. به خاطر جدایی نادر از سیمین خرس طلایی بهترین فیلم در شصت و یکمین دوره ی جشنواره برلین، جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلاب، نامزدی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نامه و بهترین فیلم خارجی غیر انگلیسی زبان و اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد . فرهادی با ساخت گذشته در بخش رسمی جشنواره فیلم کن حضور داشت و با فروشنده برنده بهترین فیلم نامه در مراسم اختتامیه جشنواره کن شد.
اثر پیش رو 7 فیلم نامه او از قبیل رقص در غبار، شهر زیبا، چهارشنبه سوری، دایره زنگی، درباره الی…، جدایی نادر از سیمین و گذشته را در بر دارد که حاصل سال ها تلاش و تجربه ی اصغر فرهادی در عرصه ی فیلم نامه نویسی است.

کتاب هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی

اصغر فرهادی
اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ در خمینی‌شهر) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم ایرانی است. در سال ۲۰۱۲ فیلم جدایی نادر از سیمین وی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و هم‌زمان نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی (اورژینال) برای این فیلم شد. وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶، جایزه بهترین ف...
دسته بندی های کتاب هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی
قسمت هایی از کتاب هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی (لذت متن)
نظر: بابا چرا نمی فهمید من چی می گم آخه... ننه ش بده، خودش که خوبه... تو خدا رو قبول داری... قرآن رو بردار بخون ببین چی نوشته، حضرت نوح خودش خوب، مادرش خوب، پیغمبر خدا... بچه ش چرا اون جوری بد دراومد از آب... چون بچه ش بده خودشم بده... چه ربطی دارن به هم؟... بخون دیگه... اصلا من گه خوردم عاشق شدم... اون که نونشو حرومم می کنه، نمی گه من اینو طلاق بدم فردا این دختر چی می شه... بدبخت می شه. تو جهنم خدا خر منو گرفت گفت «آقانظر چرا طلاقش دادی که بدبخت بشه؟» چی جواب بدم؟... بگم به خاطر شیر ننه م... استغفرالله تو جای خدا... این جواب قانع کننده س؟... می زنی در کونم می ندازیم جهنم. مادر: (همچنان گریان) طلاقش ندی عاقت می کنم. نظر: (درمانده) طلاقش ندم می رم جهنم، بدم می رم جهنم، پس من چی کار کنم؟ (مهربان) گریه نکن.

:« فیلم نامه های پیش رو را که مرور می کنم، آن چه بین همه ی آن ها مشترک است و از رقص در غبار تا گذشته پررنگ و آگاهانه تر شده، چیزی نیست جز علامت سوال؛ علامت سوالی که فیلم نامه به فیلم نامه بزرگ تر و چندوجهی تر شده است. اگر با این نوشته ها توانسته باشم جسارت پرسش گری را در تماشاگران فیلم هایم تقویت کرده و ترس شان را از کاشتن علامت سوال در ذهن ها بکاهم، از عمری که برای نوشتن صرف کرده ام راضی و خشنودم؛ که دنیای امروز ما بیش از آن که نیاز به مقام و مسئول پاسخگو داشته باشد محتاج مردمی ست پرسش گر؛ مردمی که از گذاشتن علامت سوال در برابر هر آن چه برای شان ثابت و قاطع است نهراسند.»