کتاب دوربین مولف

Author's camera
کد کتاب : 28831
شابک : 978-6220101246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 241
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دوربین مولف اثر حسین جعفریان

کتاب حاضر که حاوی یادداشت ها و گفتگوهای نویسنده پیرامون هنر فیلم برداری و فیلم های موجود در کارنامه اش است، به معرفی سبک و شیوه ی فیلم برداری او می پردازد.

کتاب دوربین مولف

حسین جعفریان
حسین جعفریان (زاده ۱۳۲۳ - تهران) فیلم‌بردار سینما اهل ایران است.وی تحصیلاتش را در رشته فیلمبرداری در مدرسه عالی تلویزیون و سینما آغاز کرد و توانست در رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شود. کار خود را در تلویزیون به عنوان فیلمبردار و سپس کارگردان شروع کرد و در سمت مدیر فیلمبرداری و فیلم‌نامه‌نویس ادامه داد و در این مدت بیش از ۳۰ فیلم داستانی، مستند و سریال تلویزیونی کار کرده و در این بین به کارگردانی مستندهای تلویزیونی نیز پرداخت.
قسمت هایی از کتاب دوربین مولف (لذت متن)
چه عاملی باعث می شود که کاری را قبول کنید؟ یعنی بر چه اساسی همکاری در فیلمی را می پذیرید؟ در شرایط عادی، یعنی زمانی که حق انتخاب وجود دارد فیلمی را قبول خواهم کرد که اولا به عنوان یک اثر سینمایی ارزش های محتوایی لازم را داشته باشد، ثانیا بتوانم با موضوع آن ارتباط برقرار کنم تا برای یافتن زبان تصویری مناسب در خودم انگیزه ی ذوقی لازم را ایجاد کنم، ثالثا اندیشه و تفکری را که فیلم قصد بیان آن را دارد قبول داشته باشم و رابعا کارگردان فیلم از نظر توانایی، جهان بینی و ویژگی های اخلاقی- شخصیتی مورد تایید باشد.