کتاب لیبرالیسم غرب - ظهور و سقوط

The Rise and Decline of Western Liberalism
کد کتاب : 29305
مترجم :
شابک : 978-9643053031
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 594
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب لیبرالیسم غرب - ظهور و سقوط اثر آنتونی آربلاستر

در چند سده اخیر ، لیبرالیسم، همیشه در اندیشه سیاسی و اجتماعی غرب جایگاهی ویژه داشته است، و هر چند دیدگاههای موافق و مخالف نسبت به آن بسیار است و از حیث ارج و مقبولیت فراز و نشیبهای فراوان به خود دیده، اما هنوز آن قدر نیرومند هست که ارزش دفاع یا حمله را داشته باشند.
از آنجا که لیبرالیسم، همچون دیگر مکاتب، مجموعه ثابت و تغییر ناپذیری از مفاهیم و اصول و ارزشها نیست و بیشتر گرایشی فکری به شمار می آید که در زمینه های مختلف، از سیاست و اخلاق تا اقتصاد و هنر و ادبیات خود را نمایانده، تحلیل آن نیز باید با توجه به همه این جوانب، و با نگرشی تاریخی انجام شود.
مولف این کتاب،ابتدا تجلی لیبرالیسم را در زمینه های گوناگون سیاسی،اخلاقی،اقتصادی، هنری وادبی بررسی می کند، سپس بامروری برتاریخ این مکتب وشرح اندیشه های نمایندگان برجسته آن نقد و تحلیلی ازآن به دست می دهد.

کتاب لیبرالیسم غرب - ظهور و سقوط

آنتونی آربلاستر
آنتونی آربلاستر اخیراً به عنوان ریدر در سیاست در دانشگاه شفیلد، كه از سال 1970 به تدریس مشغول بود، بازنشسته شد. او قبلاً روزنامه نگار در كارمندان تریبون بود. او نویسنده کتاب "ظهور و فروپاشی لیبرالیسم Wesern و Viva la Liberta!" ، مطالعه ای از سیاست در اپرا است.
دسته بندی های کتاب لیبرالیسم غرب - ظهور و سقوط