کتاب ماده و آگاهی

Matter and Consciousness
کد کتاب : 22427
مترجم :
شابک : 978-9643059491
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

ماده و آگاهی
Matter and Consciousness
کد کتاب : 135517
مترجم :
شابک : 978-6229888438
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 396
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب ماده و آگاهی اثر پاول چرچلند

پل چرچلند در کتاب «ماده و آگاهی» به وضوح مزایا و معایب چنین مسائل دشواری را در فلسفه ذهن مانند رفتارگرایی، ماتریالیسم تقلیلی، کارکردگرایی، و ماتریالیسم حذفی ارائه می کند. این نسخه جدید شامل تحولات قابل توجهی است که در علوم اعصاب، علوم شناختی و هوش مصنوعی رخ داده است و به ارتباط گسترده آنها با مسائل فلسفی اشاره می کند.
چرچلند نتایج نظری و تجربی جدید علوم طبیعی را برای مخاطبان فلسفی گسترده‌تری سازماندهی و روشن می‌کند و مشاهده می‌کند که این تحقیق مستقیما به سوالات مربوط به عناصر اساسی فعالیت شناختی و اجرای آنها در سیستم‌های فیزیکی واقعی می‌پردازد. (او می پرسد چگونه است که موجودات زنده برخی از وظایف شناختی را به این سرعت و به آسانی انجام می دهند، در حالی که رایانه ها آنها را بد انجام می دهند یا اصلا انجام نمی دهند؟) چرچلند اظهار می دارد که مهم ترین چیز برای فلسفه، حمایتی است که این نتایج تمایل دارند از آن ها برخوردار شوند.

کتاب ماده و آگاهی

پاول چرچلند
پاول چرچلند (Paul Churchland)، فیلسوفِ نظریه‌پردازِ به‌نامِ ماتریالیسم حذف‌گرا است.وی در سال ۱۹۴۲ در کانادا متولد شده‌است. او دکترای خود را از دانشگاه پیتسبرگ به راهنمایی ویلفرد سلرز گرفت و اکنون در دانشگاه کالیفرنیا، سن‌دیه‌گو تدریس می‌کند. چرچلند به خاطر تحقیقاتی که دربارهٔ نوروفلسفه کرده‌است شهرت دارد؛ با توجه به نظریات فیلسوفان فلسفهٔ ذهن حمایت از حذف‌گرایی کار بسیار دشواری است اما او و همسرش پتریشیا از طرفداران معروف حذف‌گرایی در حال حاضر...
نکوداشت های کتاب ماده و آگاهی
Anyone interested in using a contemporary approach to philosophy of mind in an introductory course will find Paul Churchland's Matter and Consciousness a useful text.... Churchland has a wonderful talent for linking ideas together.
هرکسی که علاقه مند به استفاده از رویکردی معاصر به فلسفه ذهن در دوره مقدماتی باشد، کتاب ماده و آگاهی پل چرچلند را متنی مفید خواهد یافت... چرچلند استعداد فوق العاده ای در پیوند دادن ایده ها به یکدیگر دارد.
Kathleen Gill

قسمت هایی از کتاب ماده و آگاهی (لذت متن)