کتاب دختر گل خندان

Dokhtar-e Gol-e Khandan
سه دخترون 1
کد کتاب : 29422
شابک : 978-6003532144
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

دختر نارنج و ترنج
Dokhtar-e Narenj va Torenj
سه دخترون 2
کد کتاب : 29424
شابک : 978-6003532137
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

دختر ماه پیشونی
Dokhtar-e Mah Pishooni
سه دخترون 3
  • 32,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 29425
شابک : 978-6003532120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دختر گل خندان اثر محمدرضا شمس

در داستان «دختر گل خندان» تاجری بود به نام حاتم که همسری داشت به نام گلشن. حاتم و گلشن منتظر به دنیا آمدن فرزندشان بودند. روزی خبر رسید که حاتم ورشکست شده پس حاتم هرچه داشت و نداشت فروخت تا بدهی هایش را پرداخت کند بعد هم به همراه گلشن خانه ای اجاره کردند و حاتم مشغول باربری و کارگری شد. در نزدیکی خانه آن ها پیرزن جادوگری زندگی می کرد. یک روز گلشن چشمش می افتند به تربچه های باغچه حیاط خانه پیرزن و از حاتم می خواهد تا برایش چند تا از آن تربچه ها را بیاورد. همین که حاتم دست می برد تا تربچه بردارد سروکله پیرزن جادوگر پیدا می شود و تصمیم می گیرد وقتی بچه حاتم و گلشن به دنیا آمد آن را بگیرد جادوگری یادش بدهد اما حاتم و گلشن به بیرون شهر فرار می کنند. در راه گلشن به کمک چند پری دختری به دنیا می آورد به نام گلنار. پری ها هرکدام هدیه ای به گلنار می دهند. یکی آرزو می کند موقع خندیدن از دهانش گل ببارد و دیگری آرزو می کند هنگام گریه از چشمانش مروارید بریزد و سر راهش خشت طلا باشد. گلنار و پدر و مادرش مدتی درآسایش زندگی می کنند تا اینکه جادوگر آن ها را پیدا می کند و می آید و گلنار را با خود می برد.
کتاب «دختر گل خندان» از مجموعه سه دخترون است. دیگر جلدهای این مجموعه «دختر ماه پیشونی» و «دختر نارنج و ترنج» است. این داستان ها بازآفرینی افسانه های قدیمی هستند.

کتاب دختر گل خندان

محمدرضا شمس
محمدرضا شمس در سال 1336 متولد شد. نخستین کتاب این نویسنده با عنوان اگر این چوب مال من بود، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید. بعدها با انتشارات سروش، امیرکبیر، مدرسه، قدیانی، پیدایش، افق، محراب قلم، به نشر، حنانه، شباویز، و رویش همکاری داشت که حاصل آن چاپ بیش از سی عنوان کتاب بوده است.از آثار او می توان به قصه های سر و ته، ل بازیگوش، بادکنک و اسب آبی، صبحانه ی خیال و سبیل عمو اشاره کرد.شمس تاکنون جوایز بسیاری همچون قلم زرین جشنواره ی مطبوعات، دیپلم افتخار IBBY، لوح تقدیر کتاب ...
قسمت هایی از کتاب دختر گل خندان (لذت متن)
گلنار تک و تنها توی قلعه اش نشسته که یک دفعه صدایی می شنود. این صدا با صدای جادوگر غرغرو فرق دارد. گلنار با عجله به طرف پنجره ی قلعه می دود. شاهزاده ای جوان و زیبا پایین قلعه ایستاده است. شاهزاده به چشم های زیبا و عاشق گلنار نگاه می کند و می پرسد: «تو کی هستی؟ اینجا چه کار می کنی؟»