کتاب تابستان با جسپر

My Jasper June
کد کتاب : 32210
مترجم :
شابک : 978-6004629072
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 243
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

تابستانی با جسپر
My Jasper June
کد کتاب : 114015
مترجم :
شابک : 978-6227701609
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تابستان با جسپر اثر لورل اسنایدر


سال تحصیلی تمام شده و تابستان در آتلانتا شروع شده است. آسمان آبی است، خورشید سوزان می درخشد و روزهای پیش رو آبستن احتمالات مختلفی هستند. اما لیا احساس سردرگمی دارد. او از همان بعد از ظهر کذایی یک سال پیش که آن اتفاق وحشتناک افتاد اینگونه است. از آن روز به بعد والدین او دوری گزیده، دوستانش فاصله گرفته و لیا هم سرگردان و تنها شد.
سپس لیا با جسپر ملاقات می کند؛ جسپر با هر کسی که تا حالا می شناخته فرق دارد. لیا چیزهای اسرارآمیز و حتی جادویی درباره ی جسپر حس می کند و همچنین کشف می نماید که او هم مثل خودش سرگردان است.
آن دو با هم جایی مخصوص خودشان پیدا می کنند، مخفی گاهی در خلوت ترین مکان های آتلانتا، دور از والدین خود ومشکلاتشان، جایی که فقط خودشان می توانند پیدایش کنند و فقط به آن ها تعلق دارد.
اما همچنانکه "تابستان با جسپر" و روزهای جادویی اش می گذرد، واقعیت های تاریک زندگی آنان بار دیگر خودنمایی می کند و این بار لیا و جسپر باید عیار دوستی شان را بسنجند و ببیند که آیا رفاقت آن ها می تواند آنان را از چنگال مشکلات نجات بدهد یا خیر.
"تابستان با جسپر" اثری فراموش نشدنی از "لورل اسنایدر" است که نشان می دهد دوستی و رفاقت حقیقی چگونه غیرممکن ها را ممکن می کند. "لورل اسنایدر" با قلم فوق العاده ی خود، اثری درباره ی مسائل مهمی همچون اندوه و مرگ و بدرفتاری به رشته ی تحریر در آورده که "تابستان با جسپر" را به داستانی استثنایی و واجب برای کتابخانه ی نوجوانان تبدیل کرده است.

کتاب تابستان با جسپر

لورل اسنایدر
لورل اسنایدر شاعر و نویسنده آمریکایی کتاب های کودک، از جمله رمان ها و کتاب های تصویری است. وی همچنین تعداد زیادی ژورنال ادبی را ویرایش کرده و مفسر همه چیزهایی است که در نظر گرفته شده است.اسنایدر در بالتیمور، مریلند متولد شد و دارای مدرک دانشگاه تنسی در چاتانوگا و کارگاه نویسندگان آیووا در دانشگاه آیووا است. او به همراه همسر و فرزندان خود در آتلانتا جورجیا زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب تابستان با جسپر
[A] tender, atmospheric and memorable novel that explore the intimate, restorative power and beauty of friendship.
رمانی لطیف با فضای خاص و به یاد ماندنی که صمیمت، قدرت بازیابنده و زیبایی دوستی را جستجو می کند.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Snyder tackles heavy topics (death and grief, abuse and homelessness) straightforwardly in this coming-of-age story. A candid story about two teens who find solace and strength in each other.
اسنایدر در این داستان مستقیما به مسائل سنگینی همچون مرگ و غم، سو استفاده و بی خانمانی می پردازد. داستانی بی پرده از دو نوجوان که آرامش و قدرت را در یکدیگر پیدا می کنند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A beautiful story about the healing powers of friendship in the face of tragedy and hardship, this is a must-buy for juvenile fiction collections.
قصه ای زیبا از قدرت ترمیم کننده ی دوستی در مواجهه با غم و سختی ها، این کتاب از جمله خرید های ضروری مجموعه داستان های نوجوانان محسوب می شود.
School Library Journal School Library Journal

قسمت هایی از کتاب تابستان با جسپر (لذت متن)
درهای سنگین مدرسه باز شدند، همگی هجوم بردیم و در هوای داغ روی چمن متفرق شدیم. انگار چیزی داخل ساختمان منفجر شده و پرتمان کرده بود در دل تابستان. بچه ها فریاد می کشیدند و می خندیدند و همدیگر را هل می دادند. بچه ها مثل سیل سرازیر شدند توی پیاده رو و در حالی که نور چشمشان را می زد، پخش شدند زیر آفتاب تند اواخر ماه می در آتلانتا. هر چه دم دست شان بود، پرت کردند، گلوله های کاغذ و پاکت کرانچی فلفلی و پوست آب نبات. یکی جیغ می زد. یکی آواز می خواند. یکی پرید روی دوچرخه و خیابان امرسون را پایین رفت. ولی بقیه همان دور و بر می پلکیدند. با خودم فکر کردم این آخرین روز مدرسه است. این بچه ها هستند که در آخرین روز مدرسه خوش می گذرانند. اگر حوصله خنده و فریاد داشته باشی، زمان خوبی است. وگرنه واقعا مسخره است که بایستی وسط آن همه سروصدا، نگاه کنی و گوش کنی. این منم، در آخرین روز مدرسه.