کتاب طنزآوران جهان نمایش 9

Humorous
کد کتاب : 33235
مترجم :
شابک : 978-6226528696
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب طنزآوران جهان نمایش 9 اثر اوژن یونسکو

این اثر شامل سه نمایشنامه با عناوین "درس"، "نقص" و "دختر دم بخت" از دست سخن‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس اهل رومانی و فرانسه، اوژن یونسکو است. نمایش‌نامه‌های او اغلب از طنز سیاه و الهیاتی تشکیل شده‌اند که اضطراب را به نمایش می‌گذارند.

در این کتاب، علاوه بر این سه نمایشنامه، سه نمایشنامه دیگر به نام "مناجات"، "گوئرنیکا" و "پیک نیک در میدان جنگ" از نمایش‌نامه‌نویس اسپانیایی و فرانسوی به نام فرناندو آرابال قرار دارند. آرابال با طنزی تکان‌دهنده به تصویر کشیدن موقعیت‌هایی از جنگ و خشونت پرداخته و همواره مخاطبان را در معرض بیم مرتبط با سرنوشت ناشناخته‌ای که دنیا را احاطه کرده نهاده است.

این اثر نشان دهنده استعداد و خلاقیت نویسندگان در ایجاد آثاری تلخ و طنزآمیز به منظور بیان انسانیت در مواجهه با مسائل آزمایشی جهان معاصر است.

اوژن یونسکو نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده فرانسوی با اصلیت رومانیایی بود. او در سال ۱۹۷۰ به عضویت فرهنگستان فرانسه درآمد. او را بارزترین نماینده تئاتر آوانگارد فرانسه می‌نامند.

کتاب طنزآوران جهان نمایش 9

اوژن یونسکو
اوژن یونسکو، ۲۶ نوامبر ۱۹۰۹ در کشور رومانی به دنیا آمد. پدرش یک کارمند رومانیایی و ارتدکس و مادرش زنی فرانسوی و پروتستان بود. شاید همین اختلافات فرهنگی و مذهبی باعث شد تا نهایتا آن دو، زمانی که اوژن تنها هفت سال داشت، از یکدیگر جدا شوند و این ناسازگاری ها شرایط نابسامانی را برای کودکی اوژن رقم زند.یونسکو در 16 سالگی به همراه پدرش روانه ی رومانی شد و به کالج ملی ساوای مقدس (Saint Sava) رفت. البته بیشتر دوران کودکی اش را در فرانسه گذرانده و بنا بر ادعای خود تجربیاتی که در آن دوران به دست آورده،...