کتاب جامعه شناسی هنر

The Sociology of Art
(گزیده آثار)
  • 50,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: علمی و فرهنگی علمی و فرهنگی
    نویسنده: جرمی تنر
کد کتاب : 33471
مترجم :
شابک : 978-6004369206
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 500
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامعه شناسی هنر اثر جرمی تنر

جرمی تنردر کتاب «جامعه شناسی هنر» با معرفی نظریه ها و مباحث اساسی در حوزه جامعه شناسی هنر مجموعه در خور توجهی را به خوانندگان علاقه مند در این حوزه ارائه می دهد.
این کتاب از عصاره های اصلی ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان معاصر در این زمینه استفاده می کند. به همین ترتیب خواندن این کتاب برای دانشجویان جامعه شناسی هنر و تاریخ هنر ضروری است.

کتاب جامعه شناسی هنر به پنج بخش تقسیم شده است ، موضوعات کلیدی زیر را بررسی می کند:

* نظریه جامعه شناسی کلاسیک و جامعه شناسی هنر
* تولید اجتماعی هنر
* جامعه شناسی هنرمند
* موزه ها و ساخت اجتماعی فرهنگ عالی
* فرم زیبایی شناسی جامعه شناسی و ویژگی خاص هنر.

جرمی تنر با افزودن یک مقاله مقدماتی ، خوانش های مندرج در سنت های جامعه شناسی و تاریخ هنر را یادآوری می کند. همچنین قرینه های جذابی را بین ریشه و پیشرفت این دو رشته ترسیم می کند. این کتاب گفتگوی میان رشته ای را بین جامعه شناسی و تاریخ هنر محقق می سازد.

جرمی تانر مدرس هنر و باستان شناسی یونان و روم و هماهنگ کننده برنامه تحصیلات تکمیلی هنر تطبیقی و باستان شناسی در دانشگاه کالج لندن است.

کتاب جامعه شناسی هنر

قسمت هایی از کتاب جامعه شناسی هنر (لذت متن)
وبر کنش اقتصادی در بنگاه های سرمایه داری را نمونه نوع شایع تری از کنش یعنی «کنش عقلانی می داند؛ در این شکل کنش، گزینش ابزار نه به دلیل تصویب سنتی و یا بر حسب ارزشی خاص، بلکه با توجه به بهترین دانش موجود درباره کفایت آنها برای دستیابی به هدفی خاص صورت می گیرد. «عقلانی سازی فرایندی است که حوزه های مختلف را بر اساس این عقلانیت محاسبه پذیر و مبتنی بر ابزار - هدف، به شکلی نظام مند سازماندهی می کند. در غرب امروزی، گستره و فراگیری عقلانی سازی همه حوزه های زندگی منحصر به فرد است: اقتصاد، سازمان سیاسی، خداشناسی، موسیقی و علم. این سطح از عقلانی سازی در هنرهای تجسمی غرب نیز وجود دارد که در طاق گوتیک به مثابه ابزار عقلانی محاسبه پذیر برای توزیع سنگینی در نظام سقف گذاری و در نقاشی به منزله نقطه گریز در ژرفانمایی تجلی یافته است (فصل دوم الف). وبر قدرت محرکه عقلانی سازی غربی و ویژگی خاص ابزاری و جهانگیر آن را به رشد مفهوم دنیوی تکلیف در اندیشه پروتستان نسبت می دهد که فعالیت زیاده خواهانه و نظام مند را که تا پیش از این صرفا با آن مدارا می شد، از نظر اخلاقی مثبت تلقی می کند