کتاب مبانی فلسفه هنر

Aesthetics: An Introduction to the Philosophy of Art
کد کتاب : 34374
مترجم :
شابک : 978-9644451157
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 291
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی فلسفه هنر اثر آن شپرد

چرا مردم رمان می خوانند، به تئاتر می روند یا موسیقی زیبا گوش می دهند؟ آیا صرفا به این دلیل که از تجربیات زیبایی‌شناختی لذت می‌بریم جستجو می‌کنیم - یا دلیل دیگر عمیق‌تر وجود دارد که اوقات فراغت خود را صرف تماشا یا تجربه ی آثار هنری کنیم؟
کتاب مبانی فلسفه ی هنر، نه تنها ماهیت تجربه ی زیبایی‌شناختی، بلکه تعریف هنر و ارزش اخلاقی و ذاتی آن را در زندگی ما بررسی می‌کند.
آن شپرد کار خود را به دو بخش تقسیم می‌کند: در بخش اول، او نظریه‌های اصلی تعریف هنر و زیبایی را خلاصه می‌کند. در بخش دوم، او به بررسی ماهیت ارزیابی و ارزش گذاری زیبایی‌شناختی می‌پردازد. همانطور که شپرد توضیح می دهد، سه رویکرد اصلی برای تعریف هنر وجود دارد که هر کدام بر عنصری متمرکز هستند متمرکز هستند.
اشیاء هنری چیزهایی را با ما به اشتراک می گذارند. یکی پیشنهاد می‌کند که همه ی هنرها از چیزی در زندگی تقلید می‌کنند، دیگری به این اعتقاد دارد که هنر چیزی را بیان می‌کند (مانند خشم یا خلسه)، و دیگری پیشنهاد می‌کند که همه ی هنرها ویژگی‌های صوری دارند. عقیده ی چهارمی نیز وجود دارد که نشان می دهد همه ی هنرها کیفیت زیبایی را به اشتراک می گذارند.
در بخش دوم که بر هنر ادبی متمرکز است، شپرد به بررسی موضوعات فلسفی مانند قضاوت انتقادی، معنا و حقیقت در ادبیات و رابطه ی هنر و اخلاق می پردازد. او سوالاتی را مطرح می کند که آیا یک تفسیر صحیح از یک اثر هنری وجود دارد یا خیر ؟ آیا هنر بر مخاطبان خود تأثیر اخلاقی دارد؟ او با ذکر مثال های خاص به بررسی دیدگاه های مطرح شده می پردازد.
کتاب مبانی فسلفه ی هنر کتابی گسترده و جذاب که به هیچ دانش رسمی و پیشینی از جانب خوانندگان خود نیاز ندارد. این کتاب دری را به روی درک بیشتر هنر می گشاید.

کتاب مبانی فلسفه هنر

آن شپرد
آن شپارد استاد فلسفه باستان در رویال هالوی، دانشگاه لندن است. وی قبل از اتمام دوره DPhil خود در آکسفورد در مورد نظریه ادبی فیلسوف نوافلاطونی، پروکلوس، "بزرگها"، (کلاسیک و فلسفه) را در کالج سنت آن، آکسفورد تحصیل کرد. علایق تحقیقاتی شپرد به تعامل فلسفه و ادبیات مربوط می شود.
دسته بندی های کتاب مبانی فلسفه هنر
نکوداشت های کتاب مبانی فلسفه هنر
Sheppard's Aesthetics was written essentially to enrich our response to art, literature and music; and it fulfills its primary objective admirably.
زیبایی شناسی شپرد اساسا برای غنی سازی پاسخ ما به هنر، ادبیات و موسیقی نوشته شده است. و به طور تحسین برانگیزی به هدف اولیه خود می رسد.
RSA Journal

a good introduction to problems of aesthetics
یک مقدمه خوب برای مشکلات زیبایی شناسی.
Bernard Riches

قسمت هایی از کتاب مبانی فلسفه هنر (لذت متن)