کتاب معنی هنر

The Meaning of Art
کد کتاب : 60775
مترجم :
شابک : 978-9644451072
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب معنی هنر اثر هربرت رید

کتاب « معنی هنر» نوشته « هربرت رید» توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.
مقدمه سر هربرت رید بر درک هنر بر ذائقه چندین نسل تأثیر گذاشته است. با تعریف عناصری که در ساخت آنها نقش داشته اند، زمینه ای برای قدردانی از تصاویر، مجسمه ها و اشیاء هنری در تمام دوره ها فراهم می کند. این کتاب به شکل فشرده و زیبا، بررسی مصور موضوع را از نقاشی‌های غار گرفته تا بوم‌های جکسون پولاک ارائه می‌کند و ماهیت مکاتب، ژانرها و جنبش‌ها را در تاریخ هنر خلاصه می‌کند. کتاب «معنی هنر» بررسی کوتاه و در عین حال جامعی است در زمینه ابعاد و جنبه های گوناگون هنرهای تجسمی و به ویژه نقاشی و مجسمه سازی است که در آن تعریف هایی از هنر، زیبایی، حس جمال شناختی و از این قبیل عرضه شده اند. از این ها گذشته خواننده در این کتاب شیوه نگریستن به آثار هنری را می آموزد و با سبک های مختلفی چون گوتیک، باروک، روکوکو، رئالیسم، ناتورالیسم و غیره آشنا می شود.
نویسنده از تعریف هنر و حس زیبایی گرفته، تا مکتب ها و ویژگی های هنری تمدن های باستان و دیدگاه های هنرمندان و اندیشمندان صاحب نام در این حوزه همه را به خوبی بیان می دارد. وی علاوه بر اختصاص سرفصل های معین به تک تک موضوعات، کلیه مطالبش را در سه بخش دسته بندی کرده است؛ در بخش اول و دوم هنر را از منظر تماشاگر تحلیل می کند و در بخش سوم هنر را از منظر هنرمند.

کتاب معنی هنر

هربرت رید
سر هربرت ادوارد رید (Herbert Read)، (زاده ۴ دسامبر ۱۸۹۳ -درگذشته ۱۲ ژوئن ۱۹۶۸) یک مورخ تاریخ هنر، شاعر، منتقد ادبی و فیلسوف انگلیسی بود که به خاطر کتاب‌های فراوانی که در مورد هنر نوشته، از جمله کتابهای مؤثری در مورد نقش هنر در آموزش و نقد هنری شناخته شده‌است. رید از بنیان‌گذاران موسسه هنرهای معاصر بود. او یکی از اولین نویسندگان انگلیسی بود که به اگزیستانسیالیسم توجه کرد.رید که پسر یک کشاورز بود، در ماسکوتس نزدیک نانینگ تون حدود چهار مایلی جنوب کیربیمورساید در نورث رایدینگ آو یو...