کتاب فلسفه اجتماع

Essays in the Public Philosophy
(مقالاتی درباره انحطاط و احیای جامعه غرب)
کد کتاب : 35623
مترجم :
شابک : 978-6001215353
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 231
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه اجتماع اثر والتر لیپمن

آزادی مسئولیت می طلبد. والتر لیپمن، رئیس ستون‌نویسان اخبار سیاسی، در این تحلیل متقن و نافذ از وضعیت در حال تغییر دموکراسی‌های غربی، خلاصه‌ای شفاف و متوازن از تصمیم‌های حیاتی پیش روی هر شهروند متفکر قرن بیستم ارائه می‌کند. او از مردان آزاد در همه جا می خواهد که به منظور حفظ آزادی های خود و دفاع از خود در برابر تمامیت خواهی، به حکومت خود علاقه ای پر جنب و جوش و مسئولانه داشته باشند.
والتر لیپمن نویسنده، گزارشگر و مفسر سیاسی آمریکایی بود. او با 60 سال فعالیت حرفه ای، به دلیل معرفی مفهوم جنگ سرد، ابداع واژه کلیشه به معنای روانشناختی مدرن، و همچنین نقد رسانه ها و دموکراسی در ستون روزنامه و چندین کتاب مشهور است.
لیپمن همچنین نقش قابل توجهی به عنوان مدیر تحقیقات هیئت تحقیق وودرو ویلسون پس از جنگ جهانی اول ایفا کرد. دیدگاه‌های او در مورد نقش روزنامه‌نگاری در یک دموکراسی با نوشته‌های هم‌زمان جان دیویی در آنچه که به‌طور گذشته‌نگر به آن بحث لیپمن-دیویی گفته می‌شود، در تضاد بود. لیپمن برنده دو جایزه پولیتزر شد، یکی برای ستون روزنامه سندیکایش «امروز و فردا» و دیگری برای مصاحبه‌اش در سال 1961 با نیکیتا خروشچف.
او همچنین با عناوین مختلف، از «تاثیرگذارترین» روزنامه‌نگار قرن بیستم تا «پدر روزنامه‌نگاری مدرن» بسیار تحسین شده است.

کتاب فلسفه اجتماع

والتر لیپمن
والتر لیپمن (Walter Lippmann‎؛ زاده ۲۳ سپتامبر ۱۸۸۹ درگذشته ۱۴ دسامبر ۱۹۷۴) روزنامه‌نگار، خبرنگار و مفسر سیاسی آمریکایی و یکی از نخستین کسانی که مفهوم جنگ سرد را معرفی کرد، وی همچنین رایج کننده اصطلاح "کلیشه" در روانشناسی مدرن بود و در ستونش مطبوعایش و چندین کتاب از جمله درخشان ترینش «دیدگاه عمومی» (۱۹۲۲) به نقد رسانه و دموکراسی می پرداخت.لیپمن همچنین نقش قابل توجهی در هئیت تحقیق وودرو ویلسون پس از پایان جنگ جهانی اول به عنوان مدیر تحقیقات ایفا کرد. نظرات او راجع به نقش ر...