کتاب بزرگان اقتصاد

The Worldly Philosophers
کد کتاب : 34163
مترجم :
شابک : 978-9644455032
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

فیلسوفان دنیائی
The worldly philosophers
(زندگی،دوران و ایده های اندیشمندان بزرگ اقتصاد سیاسی)
کد کتاب : 80453
مترجم :
شابک : 978-9645473165
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 383
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بزرگان اقتصاد اثر رابرت هایلبرونر

فیلسوفان دنیوی نه تنها ما را قادر می‌سازند تا عمیق‌تر به تاریخ خود نگاه کنیم، بلکه به ما کمک می‌کنند تا زمان خود را بهتر درک کنیم. در این ویرایش هفتم، رابرت ال. هایلبرونر موضوع جدیدی را ارائه می‌کند که متفکران مختلفی مانند آدام اسمیت و کارل مارکس را به هم پیوند می‌دهد. موضوع تمرکز مشترک ایده های بسیار متنوع آنهاست – یعنی جستجو برای درک چگونگی عملکرد یک جامعه سرمایه داری. این یک تمرکز است که هرگز بیشتر از این عصر سرفصل های اقتصادی گیج کننده مورد نیاز نیست.

در یک فصل پایانی جدید و جسورانه با عنوان "پایان فلسفه دنیوی؟" هیلبرونر به ما یادآوری می کند که کلمه "پایان" هم به هدف و هم به محدودیت های اقتصاد اشاره دارد. این فصل این نگرانی را بیان می‌کند که اقتصاد امروزی که به طور فزاینده‌ای «علمی» می‌شود، ممکن است مسائل اساسی اجتماعی و سیاسی را که در اقتصاد مرکزی هستند، نادیده بگیرد. بنابراین، برخلاف نسخه های قبلی خود، این نسخه جدید نه تنها روشنگری ضروری از گذشته ما نیست، بلکه فراخوانی برای اقدام برای آینده ما است.

کتاب بزرگان اقتصاد

رابرت هایلبرونر
رابرت ال. هايلبرونر (24 مارس 1919 - 4 ژانویه 2005) اقتصاددان و مورخ اندیشه اقتصادی آمریکایی بود. هايلبرونر نویسنده حدود 20 کتاب، بیشتر با کتاب "فیلسوفان دنیوی: زندگی، زمان و ایده های بزرگ اندیشمندان اقتصادی" (1953)، بررسی زندگی و مشارکت اقتصاددانان مشهور، به ویژه آدام اسمیت، کارل مارکس، و جان مینارد کینز شناخته شد.
نکوداشت های کتاب بزرگان اقتصاد
The bestselling classic that examines the history of economic thought from Adam Smith to Karl Marx—“all the economic lore most general readers conceivably could want to know, served up with a flourish”
پرفروش ترین کتاب کلاسیک که تاریخ اندیشه اقتصادی را از آدام اسمیت تا کارل مارکس بررسی می کند - «همه اطلاعات اقتصادی که عموم خوانندگان می توانند بخواهند بدانند، با شکوفایی ارائه شده اند.»
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب بزرگان اقتصاد (لذت متن)