کتاب تاریخ سیاسی جهان

A Political History of the World
روایت سه هزار سال جنگ و صلح
کد کتاب : 34488
مترجم :
شابک : 978-6003769786
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 672
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ سیاسی جهان اثر جاناتان هولسلگ


تاریخچه سه هزار ساله ی جهان که علل جنگ و جستجوی صلح را بررسی می کند.
در سه هزار سال تاریخ ، چین حداقل یازده قرن را در جنگ گذرانده است. امپراتوری روم حداقل در طول 50 درصد از عمر خود درگیر جنگ بوده است. از سال 1776 ، ایالات متحده بیش از صد سال را در جنگ گذرانده است. رویای صلح در تاریخ بشریت رویایی جهانی بوده است. پس چرا ما به ندرت توانسته ایم به آن دست یابیم؟
در کتاب تاریخ سیاسی جهان ، جاناتان هولسلگ تاریخ گسترده ای از جهان ، از عصر آهن تا به امروز ، تولید کرده است که به بررسی علل درگیری بین امپراتوری ها ، ملت ها و مردم و تلاش های دیپلماسی و جهان وطنی می پردازد. این کتاب با نمای دید پرنده از سه هزار سال تاریخ ، نیروهایی را که از مصر باستان تا سلسله هان ، پاکس رومانا تا ظهور اسلام ، صلح وستفالیا تا ایجاد سازمان ملل متحد را شکل می دهند ، روشن می کند.
این رویکرد جهانی واقعی هولسلگ را قادر می سازد تا الگوها را در دوره ها و مناطق مختلف جستجو کند و سوالات بزرگتری راجع به جنگ ، دیپلماسی و قدرت بپرسد و کشف کند. آیا تجارت به صلح دامن زده است؟ حدود دیپلماسی چیست؟ چگونه تغییرات محیطی بر پایداری تأثیر می گذارد؟ آیا جنگ گناه جهانی بر سر قدرت است؟ در زمانی که تهدید به جنگ هسته ای دوباره به وجود می آید ، این یک تاریخ بسیار ضروری است که برای دانشجویان سیاست بین الملل طراحی شده است ، و نیز هر کسی که به دنبال پیش زمینه ای از وقایع فعلی است.

کتاب تاریخ سیاسی جهان

جاناتان هولسلگ
جاناتان هولسلاگ متولد ژوئن 1981 ، استاد بلژیکی ، نویسنده و مشاور سیاسی است.جاناتان هولسلاگ استاد سیاست بین الملل در دانشگاه آزاد بروکسل است و در آنجا به تدریس تاریخ دیپلماتیک و سیاست های بین المللی می پردازد. وی همچنین در زمینه ژئوپلیتیک در آکادمی های دفاعی مختلف در اروپا و کالج دفاعی ناتو سخنرانی می کند. وی به عنوان سخنران میهمان به دانشگاههای مختلف از جمله مدرسه حزب مرکزی چین ، مدرسه هاروارد کندی و علوم پو پاریس دعوت شد.
دسته بندی های کتاب تاریخ سیاسی جهان
قسمت هایی از کتاب تاریخ سیاسی جهان (لذت متن)
چندکیلومتر خارج از بوداپست، پایتخت مجارستان، باستان شناسان چیز مهمی کشف کردند. آنها در گوری متعلق به شش قرن پیش از «دوران مشترک»[۱] بقایای اجساد مادر و پسری سکایی[۲] را از دل خاک بیرون کشیدند. شواهد به دست آمده نشان می داد اجساد کشف شده مردمان ثروتمندی نبود ه اند، با این وصف اقوام و بستگانشان بهترین جامه ها را بر تن آنها کرده، مادر و فرزند تا به آن روز صمیمانه در آغوش یکدیگر غنوده بودند. آنها قربانی یکی از بی شمار جنگ هایی بودند که میان قبایل سکاها شعله ور بود. خیره و بهت زده بالای سر آنها ایستاده بودم. مردمانی که تا این اندازه به خود و فرزندانشان عشق می ورزیدند چگونه این طور شتابان از جنگی خونبار به جنگی دیگر می شتافتند؟ چرا که حتی امروزه نیز بسیاری از کشورها خود را تا بن دندان مسلح می کنند و آمادۀ جنگ می شوند، جنگ هایی که بنیان خانواده های عاشق را همچنان از هم می پاشد. آیا دیپلماسی آنقدر درمانده است که نمی تواند از بروز رقابت های نظامی و شعله ور شدن جنگ جلوگیری کند؟ چرا مردمان سیاره ای که در حسرت صلح هستند، قادر به پاسداری از آن نیستند؟ هنری کیسینجر، سیاستمدار نامدار آمریکایی می گوید: «جنگ و صلح متاع اصلی بازار سیاست جهانی است.

سیاست جهانی یک بار دیگر در نقطه ای حساس در حالتی بی ثبات و ناپایدار قرار دارد. در یک سوی این طیف انبوهی از مردمان جهان وطنی قرار دارند، «نخبگان پروازی» (دیپلمات ها) که به امید برقراری صلح از این شهر به آن شهر می روند و موفقیت و توفیق دیپلماسی را با میزان گفتگوهایی که انجام می دهند و تعداد روزنامه نگاران و فیلمبردارانی که در نشست های بین المللی با خود همراه می کنند می سنجند. پیروان این مکتب فکری باور دارند دوران سیاست ورزی ابرقدرتان به پایان آمده، امکان بروز جنگ های عظیم در جهان بسیار غیرمحتمل تر از گذشته است. آنها بر پایۀ این استدلالات معتقدند وابستگی متقابل اقتصادی میان ملت ها از شعله ور شدن جنگ های بزرگ جلوگیری می کند.