کتاب آه به خط بریل

Ah be Khatte Braille
  • 10 % تخفیف
    50,000 | 45,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیماژ نیماژ
    نویسنده:
کد کتاب : 35567
شابک : 978-6003675995
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آه به خط بریل اثر حسین صفا

"حسین صفا" از شاعران خوش قریحه ی معاصر است که بیشتر او را با اشعار خاص و ترانه های محبوبش می شناسند. غالب اشعار "حسین صفا" در سبک غزل سروده شده است اما وی در سرودن شعر آزاد و ترانه نیز دستی بر آتش دارد. بیشتر ترانه های "حسین صفا" با صدای "محسن چاووشی" خواننده ی پاپ ایرانی، به سمع و نظر مخاطبان رسیده است و محبوبیت این دو هنرمند به سبب همکاری های فراوانشان، با یکدیگر گره خورده است. اما همانطور که پیش تر اشاره شد، یکی دیگر از سبک های شعری که "حسین صفا" در آن تبحر دارد، سرودن شعر آزاد است و مجموعه ی پیش رو، با عنوان "آه به خط بریل" سومین دفتر از شعر های سپید این شاعر نام آشناست که سبک ویژه و گیرا و زبان نگارش شیوا و دلچسب آن، بار دیگر مهر تاییدی بر مهارت قلم "حسین صفا" در آفرینش هنری و سرودن شعر آزاد است.
"آه به خط بریل" که نود و هشت صفحه از اشعار "حسین صفا" را در بردارد، به وسیله ی انتشارات نیماژ که ناشر سایر اشعار وی نیز می باشد، به عرصه ی چاپ رسیده است. وی درباره ی این اثر اینطور بیان داشته که به دلیل پیشرفت خود او در عرصه ی شاعری، شعر او هم پیشرفت کرده و بالغ تر شده است. طنین دلنشین اشعار "حسین صفا" در این مجموعه از شعرهای سپبیدش تحت عنوان "آه به خط بریل"، یک بار دیگر نشان می دهد که او شاعری منحصر به فرد است و در عرصه ی شعر معاصر فارسی، حرف های قابل توجهی برای گفتن دارد.

کتاب آه به خط بریل

حسین صفا
حسین صفا (زاده ۱۳۵۹) شاعر ایرانی است. او سرودن شعر را از نوجوانی آغاز کرده و هم‌چنان به سرودن ادامه می‌دهد و پیشنهادهای متنوعی به غزل و ترانهٔ امروز ارائه داده‌است. «حسین صفا» موازی با سرودن غزل و ترانه، در سرودن شعر آزاد هم دست دارد.
قسمت هایی از کتاب آه به خط بریل (لذت متن)
حالا که مرگ/ پری ست که بینی ام را قلقلک می دهد/ جز تظاهر به خوشحالی/ چه کار کنم/ آن هم در خیابانی که مثل رود از کنار خانه ها می گذرد/ و مردم را با خودش می برد.

یعنی چه این مادرهای ساکت/ این چمدان های ساکت/ این مرزهای شلوغ/ و این خداحافظی ها که تصنیف کرده اید؟/ بیدارم نکنید/ من خواب های زیادی دیده ام/ و در این خواب آخر/ شما را می بینم که از هوای خنک لذت می برید/ بیدارم نکنید/ خورشیدی که میلیون ها سال/ تابید و چیزی بر کسی روشن نکرد/ چه حرفی با من خواهد داشت؟