کتاب عشق

Love
(چند رویکرد به یک مفهوم)
کد کتاب : 36050
شابک : 978-6004560573
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 201
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق اثر مالک حسینی

کتاب پیش رو به مطالعه ی مفهوم عشق و انواع آن از منظرهای گوناگون روان شناسی، جامعه شناسی، دین و فرهنگ، اخلاق، فلسفه و تاریخ فلسفه می پردازد.

کتاب عشق

مالک حسینی
مالک حسینی (متولد ۱۳۴۷ در نجف‌آباد اصفهان) پژوهشگر حوزهٔ فلسفه و مترجم آثار لودویگ ویتگنشتاین به زبان فارسی است. ترجمهٔ در باب یقین او اثر مورد تقدیر در جایزهٔ کتاب سال شد و کتاب ویتگنشتاین و حکمت او اثر برگزیده در جایزۀ کتاب فصل شد. او از 1375 با دانشنامۀ جهان اسلام همکاری دارد و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است.مالک حسینی دورهٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ در دانشگاه تهران به پایان برد. سپس برای ادامه تحصیلات به آ...
قسمت هایی از کتاب عشق (لذت متن)
عشق متضمن مشکلات گوناگونی است. یک نگرانی این است که عشق مستلزم جانبداری است: ممکن است فرد، با تمرکز شدید بر ارزش تنها یک متعلق، بصیرتش را در قبال مطالبات برحق متعلق های دیگر یا اهداف دیگر از دست بدهد. نگرانی دوم در مورد نیازمندی بیش از اندازه است: عشاق با رخصت دادن به تنها یک متعلق که محور زندگی شان شود خود را به رویدادهایی می سپارند که نمی توانند تسلطی بر آن ها داشته باشند، به این ترتیب شأن و عاملیت خویش را قربانی می کنند.