کتاب یشم سبز ماندارین

Mandarin's Jade
کد کتاب : 36130
مترجم :
شابک : 978-6226388092
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یشم سبز ماندارین اثر ریموند چندلر

"یشم سبز ماندارین" رمان کوتاه دیگری به قلم یکی از محبوب ترین نویسندگان پلیسی جهان، "ریموند چندلر"، می باشد.
یکی از قابل توجه ترین ویژگی های نوشتن در قلمروی ادبیات مدرن این است که بیشتر از هر چیزی، عناصر درونی شخصیت ها در این داستان ها مورد بررسی قرار می گیرد. از سوی دیگر، متوجه می شویم که در داستان های مدرن، نویسنده عمدا فرمان قلم را از روش های سنتی نوشتن منحرف می کند و منجر به خلق آثاری قطعه قطعه و ناتمام می شود. علاوه بر این، داستان ممکن است توسط چندین نفر روایت شود تا خواننده بتواند روند را از چند منظر دنبال کرده و درک کند. "یشم سبز ماندارین" به قلم "ریموند چندلر"، کتابی است که با خرید و خواندن آن، مخاطب ساعاتی را فراتر از زمان کنونی و اتفاقات زندگی روزمره، سیر خواهد کرد.
"ریموند چندلر"، یکی از نیاکان داستان های پلیسی واقع گرایانه به حساب می آید. این کتاب های پلیسی و جنایی بیشتر واقع گرایانه محسوب می شوند و شخصیت ها، به کاراکترهای زندگی حقیقی نزدیک هستند. "ریموند چندلر" نویسنده ی پرکار قصه های جنایی و داستان پلیسی بود که بیشتر آثار وی، مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت و به فیلم های محبوب و پرفروشی تبدیل شد.
این داستان های سریع، با سبک و شدت هیجان انگیز و همچنین کلیشه ها و تشبیهات منحصر به فرد خود، در فضای زمانی نوشته شده اند که اتومبیل های سدان و تخته های بازی و ویسکی متداول بودند و با یک پول سیاه هم به دست می آمدند. در "یشم سبز ماندارین"، تمایز بین شخصیت ها دشوار است، اما صدای خاص برخی از آن ها، خیال خواننده را تلطیف می کند.

کتاب یشم سبز ماندارین

ریموند چندلر
ریموند تورنتون چندلر، زاده ی 23 جولای 1888 و درگذشته ی 26 مارس 1959، فیلمنامه نویس و رمان نویس آمریکایی بود.چندلر در شیکاگو به دنیا آمد و سال های ابتدایی زندگی اش را به همراه والدین، خاله و دایی اش در نبراسکا گذراند. پدر چندلر که معتاد به الکل بود، پس از مدتی خانواده را ترک گفت.او به دانشگاه نرفت و به جای آن در پاریس و مونیخ، به بهبود مهارت هایش در زبان های خارجی پرداخت. اولین شعر او نیز در همین زمان به انتشار رسید. چندلر به خاطر شرایط سخت مالی در دوره ی رکود بزرگ اقتصادی، برای امرار معاش به ...
قسمت هایی از کتاب یشم سبز ماندارین (لذت متن)
فرانسوی ها واسه اش یه اصطلاح دارن . لعنتی ها واسه همه چیز به اصطلاح دارن و همیشه هم درست میگن خداحافظی کردن یعنی یه خورده مردن .