کتاب فلسفهٔ کامو

On Camus
کد کتاب : 55809
مترجم :
شابک : 978-6004900034
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

درباره ی آلبر کامو
On Camus
کد کتاب : 38014
مترجم :
شابک : 978-9642837298
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب درباره ی آلبر کامو اثر ریچارد کمبر

«درباره کامو» نوشته‌ی ریچارد کامبر، بررسی مختصر و در عین حال بیّن و روشنگرانه از فلسفه و اندیشه‌ی آلبر کامو، یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان و نویسندگان اگزیستانسیالیست قرن بیستم است. هدف اصلی این کتاب کمک به دانشجویان در درک ایده‌های پیچیده‌ی فلسفی کامو است و آن‌ها را قادر می‌سازد تا بتوانند فهم خود را از موضوعات مهم فلسفه‌ی کامو عمیق‌تر کنند.
ریچارد کامبر، نویسنده‌ی کتاب، به دلیل تخصص خود در فلسفه شناخته شده است و این کتاب را با این هدف نوشته است که فلسفه‌ی کامو را برای مخاطبان وسیع‌تر، قابل فهم سازد. این متن به مفاهیم اصلی فلسفی کامو می‌پردازد که او در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، از جمله پوچی، آزادی، و طغیان. به عبارت دقیق‌تر، کار کامبر صرفا خلاصه‌ای از افکار کامو نیست. این کتاب به منزله‌ی کاوشی است که می‌خواهد اندیشه‌های فلسفی کامو را با بافت وسیع‌تری از زندگی و زمانه‌ی او پیوند دهد. این کتاب به این موضوع می‌پردازد که چگونه تجارب کامو در دوران جنگ‌زده و از لحاظ سیاسی آشفته‌ی فرانسه و مستعمره‌ی آن‌ها، الجزایز، تفکر او را شکل داد و چگونه فلسفه‌اش، به نوبه‌ی خود، بر آثار ادبی‌اش تأثیرگذار بود. در «درباره کامو»، کامبر با تفسیر ظریف و دقیقی که از فلسفه کامو ارائه می‌کند، پیامدهای آن را برای درک وجود انسان و جستجوی معنا در جهانی به ظاهر بی‌تفاوت نسبت به همه چیز، بررسی می‌کند. جهانی که جستجوی معنا را رد می‌کند، آن را غیرممکن می‌گرداند و انسان را با پوچی بزرگ رها می‌سازد. اما این پایان فلسفه‌ی کامو نیست. این کتاب به سادگی و تا حد زیادی، به طور جامع، به پیچیدگی‌ها و عمق مفاهیم فلسفی کامو پرداخته است و گواهی است بر میراث ماندگار کامو به عنوان فیلسوفی که عمیقا به وضعیت انسانی و معضلات اخلاقی پیش روی افراد جامعه توجه دارد.
به طور کلی می‌توان گفت که این کتاب یک منبع ارزشمند برای دانشجویان و علاقه‌مندان کامو است که به دنبال درک و توضیح زیربنای فلسفی کار کامو و ارتباط آن با مسائل معاصر می‌باشد. همچنین به خوانندگان کمک می‌کند تا با درک و فهم عمیق‌تری از کامو به سراغ آثار وی بروند و از این جهت همچون یک مدخل برای ورود به اندیشه‌ی کامو محسوب می‌شود.

کتاب درباره ی آلبر کامو

ریچارد کمبر
ریچارد کمبر ، استاد فلسفه و هماهنگ کننده تحقیقات آنلاین فلسفه در کالج نیوجرسی و مدرس مدعو در دانشگاه یوتا می باشد. فعالت های او به گونه ای طراحی شده است که تعداد کمی از اعضای هیئت علمی از کالج ها و دانشگاه های سراسر ایالات متحده را قادر می سازد تا از نزدیک با رهبران جنبش فلسفه تجربی همکاری کنند.