کتاب حقایق نهان، دروغ های عیان

Private Truths, Public Lies
کد کتاب : 38862
مترجم :
شابک : 978-6222343705
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 558
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حقایق نهان، دروغ های عیان اثر تیمور کوران

"حقایق نهان، دروغ های عیان" اثری است از "تیمور کوران" که به "پیامدهای اجتماعی تحریف ترجیح" می پردازد. چقدر پیش آمده که عقاید ذهنی و حسی خود را به همان شکل که در سرمان هست بیان کنیم؟ زمانی که در بحث با یک مخاطب قرار می گیریم، چه مقدار از نظراتمان افکار واقعی خودمان هستند و چه مقدار را با توجه به مخاطب ابراز می کنیم؟ "تیمور کوران" در کتاب "حقایق نهان، دروغ های عیان" بر این عقیده است که ابزار عقیده ی ما، بسیار تحت تاثیر فشار اجتماعی است. تفاوت میان ترجیح شخصی و عمومی، همان چیزی است که "تیمور کوران"، تعریف ترجیح می خواند.
"تیمور کوران" در این اثر با استفاده از تکنیک های پژوهشی حاصل از روان شناسی، سیاست و اقتصاد و به کاری گیری رویکرد میان رشته ای، تلاش می کند نشان دهد که چه عوامل و انگیزه هایی افراد را تشویق می کنند تا ترجیحات و اولویت هایشان را غلط و حتی برعکس باز نمایی کنند و مهم تر از آن این که این عمل چه پیامدهایی بر تغییر شکل ساختارهای سیاسی و اجتماعی خواهد داشت. پاسخ این سوال برای مردمی که زیر یوغ دیکتاتوری، همچون دیکتاتورهای کمونیست در اروپای شرق، زیسته اند، چندان مشکل نخواهد بود؛ اما "تیمور کوران" نشان می دهد که تحریف ترجیح، تنها منحصر به مسائل سیاسی و نظام های مستبد و سرکوبگر نیست.
انچه نویسنده در "حقایق نهان، دروغ های عیان" عرضه می کند، شرح مفصل و منسجمی است از تلاش های فکری که سابقا از وی به صورت چندین مقاله منتشر شده است. در این مقالات ماهیت پیش بینی ناپذیر انقلاب ها و علی الخصوص عجایب حاصل از انقلاب های غافلگیرکننده در اواخر دهه ی هشتاد در اروپای شرقی مورد بررسی قرار گرفته بود.

کتاب حقایق نهان، دروغ های عیان

تیمور کوران
تیمور کوران اقتصاددان آمریکایی ترک، استاد اقتصاد و علوم سیاسی و استاد خانواده گورتر در مطالعات اسلامی در دانشگاه دوک است. کار وی شامل اقتصاد، علوم سیاسی، تاریخ و مطالعات حقوقی است.کوران در سال 1954 در شهر نیویورک متولد شد، جایی که والدین وی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ییل بودند. آنها به ترکیه بازگشتند و او دوران کودکی خود را در آنکارا (جایی که پدرش در دانشگاه فنی خاورمیانه تدریس می کرد) گذراند. خانواده در حالی که کوران نوجوانی بود به استانبول نقل مکان کردند و برای یک دهه، او درست در محوطه د...
نکوداشت های کتاب حقایق نهان، دروغ های عیان
Economist Timur Kuran has written a fascinating study of how even formally 'free' citizens can be socially pressured into 'living a lie,' publicly justifying beliefs and practices that they privately reject, even abhor
تیمور کوران ، اقتصاددان ، یک مطالعه جذاب درباره اینکه چگونه حتی می توان شهروندان "آزاد" را به طور اجتماعی تحت فشار قرار داد تا "دروغ گفتن" های روزمره را بررسی می کند.
National Review

A fascinating study in social and political psychology and public opinion...For those who stress that war, violence and peace start in the minds of men, this is certainly an important work
یک مطالعه جذاب در روانشناسی اجتماعی و سیاسی و افکار عمومی ... برای کسانی که تأکید می کنند جنگ ، خشونت و صلح در ذهن مردان آغاز می شود ، این مطمئنا کار مهمی است
Peace Research

A compelling theoretical analysis of how contextual structures of power influence an individual to conform to public sentiment. Combining perspectives of economics, psychology, and sociology, the author provides countless insights into the process whereby individuals repress their true opinions because of possible censure or admonition from those representing the prevailing sentiment...Kuran's argument has crucial implications for social theory...Highly recommended for its thorough and insightful analysis.
یک تحلیل نظری جذاب از چگونگی تأثیر ساختارهای زمینه ای قدرت برای انطباق با احساسات عمومی بر یک فرد. نویسنده با تلفیق دیدگاه های اقتصاد ، روانشناسی و جامعه شناسی ، بینش های بی شماری را در مورد فرآیند سرکوب عقاید واقعی خود به دلیل احتمال انتقاد یا پند و اندرز احتمالی افرادی که نمایانگر احساسات غالب هستند ، ارائه می دهد ... استدلال کوران پیامدهای اساسی برای نظریه اجتماعی دارد ... برای تجزیه و تحلیل دقیق و بصیرت بسیار توصیه می شود.
Choice

قسمت هایی از کتاب حقایق نهان، دروغ های عیان (لذت متن)
یکی از آثار جنبی سکوت ناشی از ترس و عدم ابراز مخالفت، جهل کثرت گرایانه نسبت به نقطه نظرات نهان بود. انبوه کسانی که با کمونیسم مخالف بودند، نمی دانستند چه تعداد از هموطنانشان در این نفرت با آن ها شریک اند. آن ها می توانستند مخالفت سرکوب شده بستگان و دوستانی را که تن به هم رنگی داده بودند حس کنند؛ می توانستند دشواری های زندگی هموطنانشان را ببینند و می توانستند بفهمند که اگر مخالفتی گسترده وجود نداشت، قیام های توده ای پیشین هرگز واقع نمی شد. با این وجود، اطلاع موثقی نداشتند که چه تعداد از مردم موافق یک تحول سیاسی اساسی هستند - چه رسد به آمادگی شان برای واکنش. روزنامه های تحت کنترل حکومت با تأکید بر «وحدت جامعه سوسیالیستی» و «همبستگی در حمایت از حزب» از این جهل شهروندان سوءاستفاده می کردند. این گونه تبلیغات به اندازه ای که در دست کم گرفته شدن گستردگی نارضایتی از سوی مخالفان بالقوه رژیم توفیق می یافت، انگیزه ی آنان را برای به چالش کشیدن وضع موجود تضعیف می کرد. بدین ترتیب، جهل کثرت گرا نوعی حس فراگیر از ناتوانی را تغذیه می کرد. این جهل باعث می شد افراد باور کنند که برای تغییر حکومت یا سیاست هایش هیچ کاری از دست شان ساخته نیست، که تلاش برای اصلاحات بی فایده است، که تنها راه عاقلانه همکاری با حزب است. تحقیقات سازمان یافته وجود این احساس بی پناهی را اثبات کرده است. در سال ۱۹۸۵ نتایج یک نظرسنجی در مجارستان، که در آن زمان یکی از دو کشور نسبتا آزاد بلوک شرق به شمار می آمد، نشان داد تنها ۱۰ درصد مردم احساس می کنند می توانند علیه تصمیمی که خلاف منافعشان گرفته می شود، کاری انجام دهند. این رقم در هلند ۴۶ درصد و در ایالات متحده ۷۵ درصد بود.