کتاب فن بیان شهروندی

Fann-e Bayan-e Shahrvandi
کد کتاب : 39390
شابک : 978-6222201883
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فن بیان شهروندی اثر مصطفی مهرآیین

کتاب "فن بیان شهروندی" اثر مصطفی مهرآیین، یکی از منابع حائز اهمیت در زمینه تقویت مهارت‌های ارتباطی شهروندان به شمار می‌آید. این اثر به طور جامع به مباحث مرتبط با هنر بیان، ارتباط موثر و تعامل با افراد دیگر در جامعه می‌پردازد. این کتاب که تا سال ۱۴۰۰ منتشر شده است، توانسته است جوایز بین‌المللی مرتبط با حوزه‌های ارتباطات، روانشناسی اجتماعی و آموزش مدنی را به خود اختصاص دهد. نشریه نسل نواندیش این کتاب را به چاپ رسانده است.

مطالعه کتاب "فن بیان شهروندی" ضروری است، زیرا به ما در ارتقاء ارتباطات موثر و معنادار با همکاران جامعه کمک می‌کند. این اثر به ما کمک می‌کند تا توانایی‌های ارتباطی خود را بهبود داده و نقش بهتری در جامعه ایفا کنیم. همچنین، این کتاب به شهروندان کمک می‌کند تا حقوق و وظایف خود را بهتر درک کرده و در مواقع ضروری، توانایی دلالت بر این حقوق و وظایف را داشته باشند.

مطالعه این کتاب به شما این امکان را می‌دهد تا:

1. مهارت‌های لازم برای بیان و ارائه نظرات خود را بهبود بخشید و در ارتباط با دیگران موثرتر عمل کنید.

2. نحوه استفاده از روش‌های مختلف ارتباطی را یاد بگیرید و در تعامل با افراد دیگر از تکنیک‌های مناسب استفاده کنید.

3. با اصول و فنون ارتباطی آشنا شده و در برقراری ارتباط با دیگران از این اصول بهره ببرید.

4. توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان خود را افزایش داده و در رسیدن به اهداف خود موفق‌تر عمل کنید.

5. اعتماد به نفس خود را در بیان و ارائه نظراتتان افزایش داده و در مواقعی مانند ترس و اضطراب در این زمینه، کمتر دچار استرس شوید.

به اختصار، مطالعه کتاب "فن بیان شهروندی" به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک شهروند فعال و موثر در جامعه عمل کنید و در توسعه جامعه و کشورتان نقش مهمی ایفا کنید.

کتاب فن بیان شهروندی

قسمت هایی از کتاب فن بیان شهروندی (لذت متن)
می خواهیم از ب بسم الله آغاز کنیم، یعنی از اولین لحظه ای که قرار است با فرد یا افرادی دیدار و گفت وگو کنید. از اولین نگاه هایی که ردوبدل می شود و انسان ها یکدیگر را تحلیل و قضاوت می کنند. حتی پیش از آنکه سلام کنید. درواقع مردم به محض اینکه شما را می بینند، باتوجه به تجربه ها و الگوهای از پیش ساخته شد? مغز خود شروع به تحلیلتان می کنند و باسرعت به شما برچسب هایی می زنند. سپس تصمیم می گیرند در مقابلتان چه رفتار و واکنشی داشته باشند. اما مخاطب باتوجه به چه مواردی قضاوت می کند؟ او با یک نگاه برق آسا به زبان بدن، رفتار و پوشش و آراستگی تان شما را فردی محترم، مهربان، پولدار، بااصل ونسب، بااعتمادبه نفس، چشم چران، مبادی آداب و... تعریف می کند. و...