کتاب فیزیک چیزهای روزمره

The Physics of Everyday Things
علم فوق العاده در پس یک روز عادی
کد کتاب : 42487
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6006043036‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیزیک چیزهای روزمره اثر جیمز کاکالیوس

در "فیزیک چیزهای روزمره"، "جیمز کاکالیوس"، استاد فیزیک ، نویسنده ی پرفروش و داستان سرای پویا ، این علم فوق العاده را در پس چیزهای به ظاهر عادی از تلفن های هوشمند و ابرهای دیجیتال گرفته تا ماشین های اشعه ی ایکس و وسایل نقلیه هیبریدی که زندگی روزمره ما را امکان پذیر ساخته ، آشکار می کند.

بیشتر مردم، وقتی صحبت از فیزیکی می شود که دنیای مدرن را بسیار راحت می کند ، هیچ ایده ای ندارند. علم ساده پشت سنسورهای حرکتی ، صفحه های لمسی و تسترها چیست؟ چگونه می توانیم با استفاده از E-Z Pass از عوارض عبور کنیم یا با استفاده از GPS به مکان های جدید راه پیدا کنیم؟ در "فیزیک چیزهای روزمره"، "جیمز کاکالیوس"، ما را به سفری شگفت انگیز به اعجاب زیر اتمی می برد که اساس بسیاری از مواردی است که ما از آن بهره برده و آن را امری عادی تلقی می کنیم.

"جیمز کاکالیوس" به کنجکاوی ما در مورد چگونگی خنک نگه داشتن غذا توسط یخچال و فریزر ، اینکه هواپیما چگونه در هوا باقی می ماند و چطور مانیتورهای تناسب اندام از مچ دست، قدم های ما را دنبال می کنند، پاسخ می دهد. هر توضیح، با داستانی همراه است که تأثیر متقابل نیروهای نامرئی حیرت انگیز اطراف ما را نشان می دهد. با بهره گیری از این شیوه ی "فیزیک روایی" ، "فیزیک چیزهای روزمره" نشان می دهد که - به دور از انتزاعات ناشی از اصطلاحاتی مانند بوزون هیگز، سیاهچاله ها و امواج گرانش - این علم پیچیده نیز کاملا کاربردی است. "جیمز کاکالیوس" با وضوح و ابتکار، تصوراتمان را مشتعل می کند و ما را با اصولی که زندگیمان را شکل می دهد، مجذوب خود می کند.

کتاب فیزیک چیزهای روزمره

جیمز کاکالیوس
جیمز کاکالیوس (متولد 27 دسامبر 1958) استاد فیزیک در دانشگاه مینه سوتا است. وی به دلیل کار با نیمه هادی های بی شکل، مواد دانه ای و سر و صدای 1 / f در جامعه علمی شناخته شده است، وی در بین عموم مردم به عنوان نویسنده کتاب فیزیک ابرقهرمانان شناخته می شود، که ابرقهرمانان کتاب های کمیک را از نقطه نظر فیزیک بنیادی می داند.
دسته بندی های کتاب فیزیک چیزهای روزمره
نکوداشت های کتاب فیزیک چیزهای روزمره
“Readers will enjoy lucid explanations of dazzling yet quotidian technology, and those who remember a bit of high school–level science may appreciate them even more.
خوانندگان از توضیحات شفاف درباره ی فناوری خیره کننده و در عین حال روزمره لذت می برند و کسانی که کمی از دانش دبیرستان را به خاطر آورند ممکن است حتی بیشتر قدردان این کتاب باشند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

From start to finish, this is a fun and comprehensive introduction to many of the forces that govern how we interact with each other and the world around us...Once again, Kakalios makes physics relatable, this time demonstrating how profoundly its principles enable our way of life.
از ابتدا تا انتها ، این اثر یک معرفی سرگرم کننده و جامع برای بسیاری از نیروهای حاکم بر نحوه تعامل ما با یکدیگر و دنیای اطرافمان است ... بار دیگر ، کاکالیوس فیزیک را ارتباط پذیرمی کند ، این بار نشان می دهد که اصول آن چگونه به طور عمیقی شیوه های زندگی ما را امکان پذیر می سازد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب فیزیک چیزهای روزمره (لذت متن)
فیزیک باشکوه نوسان آونگ در پس کارکرد چه ساعت روی دیوار و چه زمان سنج الکترونیکی قهوه ساز شما قرار دارد و نقشی حیاتی در بسیاری از ابزارهایی که جهت آماده شدن برای روز استفاده می کنید، ایفا می کند. آونگ، وسیله ای بسیار ساده است که از یک ریسمان که یک سر آن به تکیه گاهی ثابت شده و وزنه ای به سر دیگر آن متصل شده، تشکیل شده است. نوسان وزنه ی آونگ، تأییدی بصری بر یکی از مهم ترین مفاهیم فیزیکی به نام اصل پایستگی انرژی است: انرژی جنبشی، یعنی انرژی حرکت، تنها می تواند به انرژی پتانسیل انرژی مربوط به نیرویی که بر جسمی اثر می کند و فاصله ای که آن نیرو می تواند باعث حرکت شود تبدیل شود و برعکس. در آونگ، شما می توانید انرژی پتانسیل وزنه را با افزایش ارتفاع آن در حالی که ریسمان کشیده است، و انجام کار در مقابل گرانش که وزنه را به پایین می کشد، افزایش دهید. زمانی که وزنه را رها می کنید، انرژی پتانسیل آن با حرکت در مسیری نیم دایره ای شکل، به انرژی جنبشی تبدیل می شود. با حرکت وزنه به سوی دیگر، انرژی جنبشی دوباره به انرژی پتانسیل تبدیل می شود. ارتفاع آغاز و پایان حرکت در سوی دیگر با هم برابر است - اگر وزنه را رها کنید و آن را هل ندهید، هیچ گاه نمی تواند به ارتفاعی بیش از ارتفاع آغازین خود برسد.