کتاب فوت و فن های تربیت کودک

Child rearing tricks
تکنیک های کاربردی برای رفتار با کودک امروزی
کد کتاب : 42648
شابک : 978-6002740632
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فوت و فن های تربیت کودک اثر هاجر سجاد

تنها پدر و مادر نیستند که به طور مستقیم با کودک در ارتباط هستند پدربزرگ، مادربزرگ‌ها، مربیان مهدکودک و ... نیز در تربیت کودک نقش مهمی دارند. در واقع اگر همه‌ی افراد جامع دلسوز نسل آینده باشند و با آگاهی از علم فرزند پروری تلاش کنند تا کودکان را در جهت تربیت سالم هدایت کنند قطعا هر جامعه‌ای فردایی بهتر خواهد داشت. پس خواندن این کتاب برای همه‌ی افرادی که با کودکان سر و کار دارند یا ندارند مناسب و مفید خواهد بود.

کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک در دسته‌ی کتاب‌های فرزند پروری (زیر 10 سال) قرار دارد.
کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک را انتشارات کلید آموزش منتشر کرده است. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگسالی است که با کودکان در ارتباط اند.
تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 200 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.
کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک جزو کتاب‌های کامل و جامع با موضوع تربیت و پرورش کودک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی کودک زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

کتاب فوت و فن های تربیت کودک

قسمت هایی از کتاب فوت و فن های تربیت کودک (لذت متن)
تنبیه عاطفی، نوعی تنبیه است که به روان کودک ضربه وارد می کند؛ مثل ناسزاگویی (بی شعور)/ تمسخر (تو هنوز نمی تونی تنهایی دستشویی بری)/ تحقیر (نی نی کوچولو شدی)/ توهین نفهم (/ سرزنش (دست و پا چلفتی)/ تهدید کردن (می کشمت)/ قهر کردن دیگه با من حرف نزن)/ دروغ گفتن و ترساندن کودک (می دمت دست پلیس)/ مقایسه (ببین نی نی غذاشو می خوره). این ها، نمونه هایی از تنبیه های عاطفی هستند که والدین، خواسته یا ناخواسته، آن ها را به زبان می آورند؛ ولی این نوع تنبیه نیز موجب جلوگیری کودک از کار خطا و احتمال افزایش کار شایسته نمی شود؛ زیرا به کودک نمی گوید که چه کاری صحیح است.

این نوع برخوردها، نه تنها به روابط عاطفی مثبت بین کودک و والدین صدمه می زند، بلکه با ایجاد حس منفی به والدینش تمایلی به اطاعت از آن ها ندارد. موقتی است و مدت زمان کوتاهی کودک آرام می شود و آسیب های روانی جدی ای را به کودک وارد می کند؛ زیرا به کل شخصیت بچه آسیب می رساند، قادر به خاموش کردن بدرفتاری نیست و موجب مقابله جویی، انتقام طلبی، کینه توزی، منفی گرایی، افزایش بدرفتاری، لجبازی، پرخاشگری، اضطراب، شب ادراری، لکنت زبان، ناخن جویدن، خودآزاری، افسردگی و تخریب شدید اعتماد به نفس می شود. آن چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فوت و فن های تربیت کودک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان پذیر است. برای مطالعه ی دیگر کتاب ها در زمینه ی فرزند پروری می توانید به قسمت دسته بندی کتاب ها مراجعه و کتاب های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.