کتاب آشنایی با فوکو

Foucault in 90 minutes
آشنایی با فیلسوفان
  • 24,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 4444
شابک : 9789642131358
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 74
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آشنایی با فوکو اثر پل استراترن

پل استراتن در "آشنایی با فوکو"، شرح مختصری از زندگی و ایده های فوکو را ارائه می دهد و تأثیر فلسفه او را در تلاش انسان برای درک وجود خود در جهان توضیح می دهد. این کتاب همچنین شامل گزیده هایی از نوشته های فوکو است. پیشنهاداتی را برای مطالعه بیشتر ارائه می دهد. و سلسه وقایع تاریخی عصر فوکو را در طرح گسترده تر فلسفه زمان او مطرح می کند.
مجموعه کتابهای "آشنایی با دانشمندان" شوخ طبعانه و دراماتیک نوشته شده اند و باعث می شوند خواننده زمان، مکان و شخصیت فیلسوف را درک کند. در این مجموعه روشی عالی برای معرفی دانشمندان به کار رفته است. "آشنایی با دانشمندان" کاوشهای کوتاه و روشنگرانه در زندگی و عقاید بزرگترین متفکران عصر ما را به شیوه ای سرگرم کننده و در دسترس ارائه می دهد. اندیشه های فلسفی مطرح شده در این مجموعه به زبان ساده و قابل فهم برای عموم بیان شده است.

آشنایی با فیلسوفان مجموعه ای از زندگی نامه های فیلسوفان مشهور است که برای گشودن باب آشنایی با اندیشه ها و دیدگاه های آنان مدخل مناسب و مغتنمی به نظر می رسد. در هر کتاب گذشته از ارائه اطلاعات زندگی نامه ای ،افکار هر فیلسوف در رابطه با تاریخ فلسفه به طور کلی و نیز در رابطه با جریان ها و تحولات فکری و اجتماعی و فرهنگی عصر او بازگو می شود و بدون ورود به جزئیات نظریات و عقاید او مهم ترین نکته های آن ها با بیانی ساده و روشن و در عین حال موثق و سنجیده بیان می شود.اساس کار در این کتاب ها سادگی و اختصار بوده است تا جوانان و نیز همه خوانندگان علاقه مندی که از پیش مطالعات فلسفی زیادی نداشته اند بتوانند به آسانی از آن ها بهره بگیرند و چه بسا همین صفحات اندک انگیزه پی جویی بیش تر و دنبال کردن مطالعه و پژوهش در این زمینه شود. فوکو کارش را بیش تر به عنوان یک تاریخ نگار شروع کرد تایک فیلسوف. او با زحمت و دقت فراوان اسناد اصلی به جای مانده از دوره تاریخی مورد پژوهش اش را بررسی کرد.این اسناد مستقیما جامعه دانش و ساختار قدرت آن دوران را آشکار می ساختند.فوکو به این نتیجه رسید که دانش و قدرت ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و از این رو آن ها را در اصطلاح «قدرت/دانش» کنار هم نشاند. و این هم بسته بدل به مساله اصلی فلسفه اش شد.

کتاب آشنایی با فوکو

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.