کتاب آشنایی با اگوستین قدیس

Augustine in 90 Minutes
آشنایی با فیلسوفان
کد کتاب : 4376
مترجم :
شابک : 9789643054694
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با اگوستین قدیس اثر پل استراترن

کتاب «آشنایی با آگوستین قدیس» نوشته‌ی پل استراترن کتابی مختصر و روان است که نگاهی سریع و در عین حال عمیق به زندگی و فلسفه سنت آگوستین، یکی از تأثیرگذارترین متفکران مسیحی غرب، ارائه می‌دهد. استراترن، که به دلیل توانایی‌اش در تلخیص ایده‌های پیچیده به روایت‌های قابل فهم و ساده شناخته شده است، خوانندگان را به سفری در زندگی پرفراز و نشیب آگوستین، تکامل فکری او و میراث ماندگار او در الهیات و فلسفه می‌برد.
کتاب با مروری بر زندگی آگوستین آغاز شده و تلاش‌های بسیار وی برای جستجوی حقیقت را به تصویر می‌کشد. استراترن مبارزات آگوستین با امیال نفسانی، گرایشش به دین مانوی، و رابطه‌ی او با مادر مسیحی‌اش، مونیکا را توصیف می‌کند که نقش مهمی در تغییر مذهب او به کیش مسیحیت داشت. استراترن گرویدن آگوستین به مسیحیت را نقطه‌ی عطفی در زندگی او می‌داند که به نوشتن مهم‌ترین آثار او، مانند «اعترافات» و «شهر خدا»، انجامید. این نوشته‌ها نه تنها به مثابه‌ی زندگی‌نامه‌ی شخصی آگوستین هستند، بلکه به‌عنوان متون بنیادی برای آموزه‌های مسیحی و فلسفه نیز به حساب می‌آیند. استراترن همچنین سهم عمده‌ی فلسفی آگوستین را در تاریخ فلسفه توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه آمیختگی فلسفه‌ی مسیحی او با مذهب نوافلاطونی، دیدگاه‌هایش را در مورد ماهیت خدا، مسئله‌ی شر و سرنوشت روح انسان شکل داده است.
با این اوصاف «آشنایی با آگوستین» صرفا یک بیوگرافی نیست و از تأثیر پایدار آگوستین بر تفکر غربی نیز بحث می‌کند. استراترن توضیح می‌دهد که چگونه ایده‌های نوآورانه‌ی آگوستین در مورد «زمان»، «حافظه» و ماهیت «من» در طول قرن‌ها طنین انداز شده است و فیلسوفان و متکلمان بسیاری را، مانند دکارت، هایدگر و گادامر را تحت تأثیر قرار داده است. در نتیجه، این کتاب مقدمه‌ای عالی، برای کسانی که با آگوستین آشنا نیستند، محسوب می‌شود که گواهی بر میراث ماندگار آگوستین و اهمیت معاصر آن در مباحث بین ایمان و عقل، هرمنوتیک و مقوله‌ی زمان است.

کتاب آشنایی با اگوستین قدیس

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.