کتاب هم سفر با هرودوت

Travels with Herodotus
کد کتاب : 45869
مترجم :
شابک : 978-6227425529
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 323
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب هم سفر با هرودوت اثر ریشارد کاپوشچینسکی

کتاب «هم سفر با هرودوت» نوشته «ریشارد کاپوشچینسکی» گزارش صمیمی از سال‌های حضورش در این زمینه از زبان روزنامه‌نگار مشهور است، که برای اولین بار به آن سوی پرده آهنین به هند، چین، اتیوپی و سایر مناطق عجیب و غریب سفر کرد.
در دهه 1950، ریشارد کاپوچینسکی دانشگاه را در لهستان به پایان رساند و به امید رفتن به خارج از کشور - شاید به چکسلواکی - خبرنگار خارجی شد. در عوض، او به هند فرستاده شد - اولین ایستگاه در یک تور چند دهه ای در جهان که کاپوچینسکی را از ایران به السالوادور، از آنگولا به ارمنستان برد. کاپوچینسکی با مرور خاطرات خود از سفر به دور کره زمین با نسخه‌ای از تاریخ‌های هرودوت، بیداری خود را با پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های خاص محیط‌های جدید و اینکه چگونه سخنان تاریخ‌نگار یونانی به شکل‌دهی دیدگاه او نسبت به جهانی که به طور فزاینده جهانی‌شده کمک کرد، توصیف می‌کند. سفر با هرودوت که با شیوایی عالی و نگاهی مداوم به جریان های زیرزمینی جهانی که نیم قرن گذشته را شکل داده اند، نوشته شده است، وقایع نگاری استثنایی از سفر یک انسان در سراسر قاره ها است.

کتاب هم سفر با هرودوت

ریشارد کاپوشچینسکی
ریشارد کاپوشچینسکی (Ryszard Kapuściński ۱۹۳۲ تا ۲۰۰۷) خبرنگار، نویسنده، شاعر و عکاس لهستانی بود.او فارغ‌التحصیل تاریخ از دانشگاه ورشو بود. در شانزده سالگی، نخستین نوشته‌اش در مطبوعات انتشار یافت. در ۲۴ سالگی خبرنگار خارجی شد و مدت ۲۵ سال را، در آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا در میان شورشیان گذراند. او شاهد ده‌ها جنگ و انقلاب در جهان سوم بوده‌است. کتاب شاه شاهان وی، حاصل مشاهدات او از انقلاب اسلامی ایران بود.
دسته بندی های کتاب هم سفر با هرودوت
نکوداشت های کتاب هم سفر با هرودوت
It has a startling clarity and power
وضوح و قدرت شگفت انگیزی دارد
New Republic New Republic

قسمت هایی از کتاب هم سفر با هرودوت (لذت متن)