کتاب خیابان تمساح

The Street of Crocodiles
کد کتاب : 30221
مترجم :
شابک : 978-6226983501
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

خیابان تمساح ها
The Street of Crocodiles
کد کتاب : 132682
مترجم : فهیمه زاهدی
شابک : 978-6227720631
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خیابان تمساح اثر برونو شولتز


رمانی که واقعیت و فانتزی را با هم آمیخته است ، از "یکی از اصلی ترین تخیلات در اروپای مدرن" (سینتیا اوزیک)
خیابان تمساح در شهر دروگوبیچ لهستان خیابان خاطرات و رویاها است. جایی است که در آن خاطرات مربوط به پسر بچه ی غیرعادی ای به نام برونو شولتس و بخش وهم آلودی از زندگی خانواده بازرگان او در ترکیبی حیرت انگیز از واقعیت و فانتزی تداعی می شود و به یاد می آید. به یاد ماندنی ترین - و جالبترین – تصویر کتاب تصویر پدر نویسنده است ، یک مغازه دار دیوانه که تخم های پرندگان نادر را تا بیرون آمدنشان در اتاق زیر شیروانی خود نگه می دارد ،کسی که معتقد است با مانکن خیاط ها باید مانند یک انسان رفتار شود و ترسی وسواسی از سوسک دارد. به نظر بسیاری، برونو شولتس ، یهودی لهستانی که توسط نازی ها در سال 1942 کشته شد ، نویسنده ی برجسته لهستانی بین دو جنگ جهانی است.
مرگ نابهنگام برونو شولز به دست یک نازی یکی از ضررهای بزرگ به ادبیات مدرن است. در طول زندگی اش ، کار وآثار او مورد توجه چندانی قرار نگرفت ، اما استعداد قابل توجه او به تدریج باعث شد که او تبدیل به یک نویسنده ی بین المللی بین المللی شود.رمان خیابان تمساح داستانی ساده و جذاب دارد که به زیبایی جلوه متمایز سورئالیسم راتوسط یکی از با استعدادترین و تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم را به نمایش می گذارد.
کتاب خیابان تمساح را شروین جوانبخت ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر خوب منتشر شده است.

کتاب خیابان تمساح


ویژگی های کتاب خیابان تمساح

برنده جایزه بهترین کتاب خارجی فرانسه سال 1974

برونو شولتز
برونو شولتز زاده ی۱۲ ژوئیهٔ ۱۸۹۲ و درگذشته ی ۱۹ نوامبر ۱۹۴۲، نویسنده، نقاش، منتقد ادبی و استاد هنر اهل لهستان بود. او از صاحب سبکترین نویسندگان سده بیستم لهستان به شمار می‌رود. بسیاری از آثارش از جمله داستان‌های کوتاه او دهه ۱۹۴۰ و آخرین رمان ناتمامش مسیح، در هولوکاست از بین رفت. برونو شولتس در سال ۱۹۴۲ هنگام بازگشت به گتو با شلیک گلوله توسط نازیها کشته شد.
نکوداشت های کتاب خیابان تمساح
[Schulz’s] very beautiful, sensitive, meaningful story.
داستانی زیبا، حساس و پرمعنی از شولتز.
Guardian Guardian

One of the most original imaginations in modern Europe.
یکی از اصیل ترین تخیلات در اروپای مدرن.
Cynthia Ozick

Schulz cannot be easily classified.He can be called a surrealist, a symbolist, an expressionist, a modernist.
شولتز را نمی توان به سادگی طبقه بندی کرد. او می تواند سوررئالیست، سمبولیست، اکسپرسیونیست و مدرنیست خوانده شود.
Isaac Bashevis Singer

قسمت هایی از کتاب خیابان تمساح (لذت متن)
در ماه جولای، پدرم مرا با مادر و برادر بزرگترم در چنگال گرمای کورکننده تابستان تنها گذاشت و به حمام عمومی رفت. ما کتاب تعطیلات را ورق زدیم؛ کتابی با | صفحه هایی که از نور خورشید می درخشیدند و هوایشان عطرآگین از گلابیهای طلایی و گرم بود. و در آن صبحهای درخشان، وقتی آدلا از بازار برمیگشت، انگار که پومونا از میان شراره های روز سربرآورده باشد، سبدش پر بود از زیبایی رنگارنگ خورشید، توتهای - شفاف صورتی و تابناک و آبدار، آلبالوهای سیاه و رازآلود که عطرشان از مزه شان بهتر بود و زردآلوهایی که انگار بعدازظهرهای کشدار تابستان در گوشت طلاییشان آرام گرفته بود. آدلا از کنار شعر ناب میوهها، شقه های گوشت را در می آورد با دنده هایی که شبیه به کلاویه بودند، گوشتهایی در آستانه انفجار از نیرو و قدرت، و دسته دسته سبزیجات که به اختاپوس ها و هشت پاهای مرده می ماندند: مواد خام غذاهایی که طعمشان هنوز مشخص نبود، و گیاهان و سبزیجات برآمده از خاک که عطری وحشی و بکر از خود می پراکندند.

من و مادرم سلانه سلانه در دو طرف میدان بازار قدم زدیم و سایه های شکسته مان را روی خانه ها هدایت کردیم، انگار که کلیدهای سیاه پیانو بودیم. سنگفرش مربع مربع پیاده رو به آرامی از زیر پایمان می گذشت؛ بعضیهاشان به روشنی پوست صورتی رنگ انسان بودند، بعضیها طلایی، بعضیها آبی خاکستری و همه مثل ساعتهای آفتابی مسطح بودند و زیر آفتاب، گرم و مخملین مینمودند؛ سنگفرشها تا سرحد نابودی پا خورده بودند و به هیچ مقدس رسیده بودند.