کتاب خاطراتی از یک امپراتور

Robespierre
کد کتاب : 83021
مترجم :
شابک : 978-6222672478
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطراتی از یک امپراتور اثر رالف کورن گولد

این کتاب «خاطراتی از یک امپراتور» درباره آخرین فصل زندگی ناپلئون یعنی سفرنامه ناپلئون به جزیره« سنت هلن » است همان جزیره ای که انگلیسی ها امپراتور فرانسه را به آنجا تبعید کردند.اما یکی از پیچیده ترین و اسرار امیزترین معماهای تاریخ، معمای مرگ ناپلئون بناپارت است که نظریه های مختلفی در رابطه با مرگ ناپلئون در کتابهای مختلف به چشم می خورد.

دراین کتاب مترجم با قاطعیت بر این باور است که ناپلئون علارغم تمایل شدید به فرار از سنت هلن هیچگاه نمی توانست آن جزیره ی خوفناک را ترک کند،چون انگلیسی ها با توجه به سابقه ی فرار ناپلئون از تبعیدگاه قبلیش(جزیره الب) تمهیدات بسیار را برای نگهداری و نگهبانی هر چه شدیدتر از ناپلئون_آنچنان که در داستان آمده_ اندیشیدند تا نه تنها از فرار ناپلئون جلوگیری کنند بلکه ارتباط برقرار کردن با دیگران را نیز برای او غدقن کرده بودند. و ناپلئون در نهایت در جزیره سنت هلن دیده از جهان فرو میبندد.

در این رمان تاریخی «ناپلئون بناپارت» با «ماری لوییز» دختر امپراتور اتریش ازدواج می‌کند و صاحب پسری می‌شود که ناپلئون دوم نام می‌گیرد. این هنگام مصادف است با حملة ناپلئون به روسیه و شکست و عقب‌نشینی ارتش فرانسه که در پی آن ناپلئون به دست انگلیسی‌ها به جزیرة «سنت هلن» تبعید می‌شود و ناپلئون دوم نیز در عنفوان جوانی بر اثر بیماری سل از دنیا می‌رود در حالی که آرزوی سلطنت بر کشور فرانسه را در دل می‌پروراند.

کتاب خاطراتی از یک امپراتور

رالف کورن گولد
رالف کورن گولد (۱۸۸۲–۱۹۶۴) نویسنده و تاجر لهستانی الاصل بود. از او به عنوان یک تبلیغ کننده عمومی برجسته برای حزب سوسیالیست آمریکا در دهه 1910 و به عنوان زندگینامه نویس ماکسیمیلین روبسپیر یاد می شود.رالف کورن گولد در سال 1882 در ورشو، لهستان، پسر پدر و مادری یهودی به دنیا آمد. پدرش یک تاجر الماس اهل هلند بود، در حالی که مادرش اهل لهستان بود. اعضای خانواده یک برادر و دو خواهر بودند.کورن گولد بیشتر دوران کودکی خود را در شهر آمستردام گذراند. در آنجا بود که او به عنوان نویسنده برای روزنامه ر...